نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
بخش :  
سرچشمه‌های نورهراسی در شبکه‌های اجتماعی
۱۸ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴

سرچشمه‌های نورهراسی در شبکه‌های اجتماعی

به نظر می‌رسد که در این انتقادها واگرایی و همگرایی با داکترعبدالله یک بهانه است؛ بهانه‌ای یکسان برای ترور شخصیتی والی بلخ. به آن اندازه که برخی هواداران تند و آتشین، برضد هردو می نویسند، یقیناً استاد و داکتر، با یکدیگر اختلاف ندارند. درد اصلی اما در جای دیگری نهفته است....

 
تغییر قانون اساسی؛ چرا و چگونه؟
۱۷ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۸

تغییر قانون اساسی؛ چرا و چگونه؟

تمرکز قدرت به دست یک فرد که آقای عبدالله هم به آن اشاره کرده است از دیگر عوارض نظام ریاستی در افغانستان است و هم در حال حاضر و هم در گذشته، نمونه هایی از بروز بحران از این ناحیه را شاهد بوده ایم.

 
افغانستان و امریکا، یک نشست و دو نگاه
۱۷ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۲

افغانستان و امریکا، یک نشست و دو نگاه

موضع مثبت امریکا در مورد نشست سه جانبه مسکو، آنهم در شرایطی که امریکا و روسیه به سرعت در حال رویارویی و تقابل در خصوص مسایل کلان بین المللی هستند، چیزی نبود که کسی انتظارش را داشته باشد.

 
آیا جمعیت اسلامی، پراکنده خواهد شد؟
۱۴ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۱

آیا جمعیت اسلامی، پراکنده خواهد شد؟

یک حزب سیاسی ریشه دار و بزرگی مثل جمعیت را نه میتوان متعلق به شخص و یا اشخاصی خاصی دانست و نه هم مربوط به یک یا دو ولایت خاص. حزب جمعیت نه از یک خانواده است و نه هم مربوط به ولایت خاصی می شود که عده ای بنشینند و پیرامون آیندۀ حزب جمعیت، جلسه دایر کنند!

 
مجاهدین، نگران نزدیکی روسیه و طالبان
۱۴ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۵

مجاهدین، نگران نزدیکی روسیه و طالبان

اسماعیل خان نخستین فرمانده مهم مجاهدین است که از نزدیکی روسیه به طالبان، انتقاد و از تبعات خطرناک ناشی از این امر، صریحا ابراز نگرانی می کند.

 
جنرال جدید، امیدهای نو
۱۳ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۱

جنرال جدید، امیدهای نو

در پاکستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، قدرتمندترین مقام نظامی آن کشور به حساب می آید و از آنجایی که ارتش به صورت سنتی، بر سیاست و حکومت نیز استیلای همه جانبه دارد، فرمانده نیروی زمینی ارتش، عملا قدرتی فراتر از رییس جمهور و سایر دستگاه های اجرایی ملکی و نظامی پاکستان دارد.

 
چرا تاجیک ها همیشه بازنده اند؟
۱۲ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۰

چرا تاجیک ها همیشه بازنده اند؟

جماعتی که هر شب در خانه احمدضیا یا یکی مانند او جمع می شوند نگران چیستند؟ چرا حالا که استادعطا وارد میدان شده است، همگی یادشان آمده که عضو جمعیت بوده اند و حزبی بنام جمعیت اسلامی وجود داشته؟ در زمان مبارزات سرنوشت ساز انتخاباتی کجا بودند و چه می کردند؟ چرا هرکدام نقش شخص خود را یک بار محک نمی زند و ...

 
سالِ ۲۰۱۷ ، سالِ وحشت
۱۲ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۴

سالِ ۲۰۱۷ ، سالِ وحشت

جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی، با دشواری های سنگینی رو به رو است؛ دشواری هایی که سرنوشت و آینده زندگی مشترک انسان ها در دهکده جهانی را آماج قرار می دهد.

 
تروریزم؛ اسلام‌گرایانه یا اسلام‌هراسانه؟
۱۱ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۷

تروریزم؛ اسلام‌گرایانه یا اسلام‌هراسانه؟

حمله اخیر یک مهاجر تونسی تبار به بازار کریسمس برلین آخرین ضربه را به استوانه اصلی سیاست های مهاجرتی دولت مرکل وارد آورد و انتقادها از دولت او را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

 
چرا پوتین عقب نشست؟
۱۱ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۰

چرا پوتین عقب نشست؟

انتظار اولیه از مسکو در واکنش به اخراج دیپلمات هایش از امریک این بود که با قدرت به آن پاسخ متقابل و متناسب بدهد و از اتخاذ موضعی که حمل بر ضعف یا ترس روسیه از امریکا شود، اجتناب کند.

 
تشویش شمال را نکنین، ما استیم!
۱۰ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۱

تشویش شمال را نکنین، ما استیم!

آقای ته ینج در موقفی نیستند که لاف بزنند. وانگهی، در موقعیتی که ایشان قرار دارند لاف زدن، بسیار بد معلوم می شود. شمال، از خود، مردمی دارد که خودشان از ناموس خود، از عزت خود و از شرف خود دفاع می کنند؛ مردم شمال نیازی به دوستم و شعار "ما استیم" ته ینج ندارند. بهتر است دوستان دوستُمی ما، به فکر وضع خودشان ...

 
روزهای سخت اسراییل، آغاز شد یا پایان یافت؟
۹ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

روزهای سخت اسراییل، آغاز شد یا پایان یافت؟

شورای امنیت سازمان ملل جمعه گذشته در اقدامی کم سابقه با تصویب قطعنامه‌ای، شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان را محکوم کرد و خواهان توقف این کار شد.

 
مذاکرات استاد عطامحمد نور و جنگِ جهانی در چهره دیگر
۹ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۵

مذاکرات استاد عطامحمد نور و جنگِ جهانی در چهره دیگر

از گفتگوي استادعطامحمد نور، نادر نادري در تلویزیون بی بی سی، سفرِ رهبران شمال به عربستان، فعالیت‌های رئیس جمهور درقبال انزوایِ پاکستان، تقویت روابطِ تجاری وسیاسی ما با کشورهای غربی و هندوستان، و حوادث گذشته چنين مي فهمم كه:۱- حكومت افغانستان در كنار كشورهاي غربي و حمايت كشورهاي عربي در بلوك ...

 
داعش، پاکستان و گزینه های افغانستان
۸ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

داعش، پاکستان و گزینه های افغانستان

در مورد ارتباط پاکستان با داعش نیز به عقیده آگاهان، شواهد و قراین محکمی وجود دارد. یکی از مهمترین نشانه های موجود در این زمینه،‌ بیعت تروریست های وابسته به طالبان پاکستان با داعش است.

 
پروژه تروریزم و مبارزه غیر استراتژیک
۷ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۹

پروژه تروریزم و مبارزه غیر استراتژیک

پیروزی در جبهه جنگ سخت با تروریزم، هیچگاه با موفقیت های مورد انتظار در جبهه جنگ نرم علیه دشمنان شناخته شده ای که در صدد تضعیف و در نهایت براندازی نظام سیاسی هستند، تقویت و حمایت نشده است.

 
محور مسکو و چشم انداز صلح و جنگ در افغانستان
۶ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵

محور مسکو و چشم انداز صلح و جنگ در افغانستان

پرسش مهم دیگر این است که چرا نشست مسکو، بدون حضور نماینده ای از کابل، برگزار می شود؟ چیزی که واکنش اعتراضی افغانستان را نیز در قبال داشته است.

 
فیسبوک چلوونکی ها چه می کنند؟
۶ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۴

فیسبوک چلوونکی ها چه می کنند؟

فیسبوک چلوونکی ها بیشتر از آنکه از محاسن و از زلف یار بگویند، از کژی ها و پلشتی های حریف می گویند. آنقدر که از افترا و دشنام و اهانت به جانب مقابل لذت می برند، از تعریف و توصیف و تمجید رهبر خود لذت نمی برند. خیالات و افکار و توان شان را در جهت تخریب و توهین، به کار می اندازند و تقویت می دارند...

 
عبدالله؛ پشت سر خطا، پیش رو خطر
۵ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۴

عبدالله؛ پشت سر خطا، پیش رو خطر

از پیش شرطهای اساسی عبدالله در مشارکت و حضور در قدرت، ایجاد اصلاحات گسترده و فراگیر سیاسی و انتخاباتی بود، در طول این مدت، هیچ کار در خور توجهی برای بهبود بخشیدن به تصویر تاریکی که در نتیجه انتخابات بدنام و شرم آور ریاست جمهوری سال ۹۳ در ذهن مردم، نقش بسته، انجام نداده اند.

 
آزادی حلب پایان جنگ سوریه نیست
۵ جدی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۶

آزادی حلب پایان جنگ سوریه نیست

اهمیت پیروزی در حلب دارای ویژگی‌های پاندولی بوده و می‌توان ادعا کرد پیروزی اخیر دولت سوریه و همپیمانانش بیش از آنکه به سود دولت سوریه باشد، به واقع به زیان مخالفان بوده است. از این روی پیروزی نیروهای دولتی سوریه در شهر حلب سبب تغییر استراتژی تمام بازیگران حاضر در بحران سوریه خواهد شد

 
ترسِ «سپيدار» از همگرايي