"پروسه کابل" با هدف پایان جنگ در افغانستان آغاز می شود

29 ثور 1396 ساعت 18:42

قرار است که به زودی پروسه کابل با هدف پایان‌دادن جنگ افغانستان در همکاری با کشورهای منطقه و جامعه‌جهانی در ماه آینده در کابل آغاز شود.



قرار است که بزودی پروسه کابل با هدف پایان‌دادن جنگ افغانستان در همکاری با کشورهای منطقه و جامعه‌جهانی در ماه آینده در کابل آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری امروز جمعه (۲۹ ثور) با نشر خبرنامه ای گفته است که محمد اشرف غنی رییس جمهور شام روز گذشته با برخی سفرای خارجی و اعضای کوردیپلماتیک مقیم کابل در ارگ ملاقات کرد و روی “پروسه کابل” که قرار است در ماه آینده طی کنفرانسِ در کابل آغازگردد، بحث و تبادل نظر نمود.
محمد اشرف غنی گفت که “پروسه کابل” باید تشریفاتی نباشد بلکه برای تأمین صلح و ثبات دائمی تعهد واضح وجودداشته باشد. وی افزود که هدف از پروسه کابل این است تا در راستای مبارزه با تروریزم به اجماع و توافق واحد دست یابیم.
آقای غنی خاطرنشان کرد که پروسه کابل یک ابتکار جدید می‌باشد که حکومت افغانستان برای پایان‌دادن به جنگ در همکاری با کشورهای منطقه و جامعه‌جهانی، گام‌های عملی برمی‌دارد. وی اظهارداشت که افغانستان قربانی جنگ اعلام‌ناشده است و در آن از عناصر غیر دولتی استفاده می‌گردد.
وی تصریح کرد که تأمین صلح و ثبات در افغانستان بستگی به تأمین ثبات در منطقه دارد و محور پروسه کابل، تأمین صلح و ثبات در افغانستان می‌باشد. وی افزود که این پروسه تعهدات صلح و ثبات دائمی را در افغانستان به همراه خواهد داشت.
رییس‌جمهور کشور گفت که رهبری پروسه کابل را افغانستان عهده‌دار خواهد بود که طی آن تهداب صلح با طالبان و سایر گروه‌های مخالف گذاشته خواهد شد. وی افزود که افغانستان هم‌اکنون با تروریزمِی مواجه‌است که نسبت به گذشته تفاوت‌های زیادی در آن به‌وجود آمده‌است.
محمداشرف غنی از روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی یادآور گردیده گفت که صلح با حزب اسلامی منازعه طولانی‌مدت را پایان بخشید و ثابت ساخت که صلح، امکان‌پذیر است.
آقای غنی خطاب به سفرا و اعضای کوردیپلماتیک گفت: پروسه صلح، بی‌خطر نیست و دولتِ که خطرات را در این زمینه متقبل می‌گردد در روند صلح جایگاه با اعتبار پیدا می‌کند. وی همچنان علاوه کرد، چیزی را که ما می‌خواهیم به دست ‌آوریم آسان نیست و ممکن، برخی مشکلات را با خود داشته‌باشد.
وی بیان‌داشت که تروریزم به مرحله کشنده، بین‌المللی و خشونت‌بار خود رسیده‌است و به‌همین جهت، ضرورت به حمایت و همکاری‌های مشترک بین‌المللی در راستای مبارزه با تروریزم می‌باشد.
محمد اشرف غنی، از آوردن اصلاحات در ادارات افغانستان یادکرده افزود که روند اصلاحات در اکثر نهادها به‌ویژه در سکتور امنیتی سراسری گردیده و نیروهای امنیتی و دفاعی ما هرروز تقویت و تجهیز بیشتر می‌گردند.
خبرگزاری جمهور- کابل


کد مطلب: 94584

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94584/

جمهور
  https://www.jomhornews.com