کوریای شمالی، جهان را به وقوع یک جنگ هسته ای هشدار داد

29 حمل 1396 ساعت 11:25





سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل متحد گفته است که پیونگ یانگ در برابر "مواضع خصمانه" امریکا ایستادگی خواهد کرد و از احتمال وقوع یک جنگ هسته ای هشدار داد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ کیم این ریونگ سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل با حمله لفظی به امریکا گفت: " احتمال یک جنگ هسته ای در منطقه می رود و این مساله نباید از خاطر جهان دور بماند که امریکا در حال تحریک کشورهایی است که به مسایل داخلی خود مشغولند و به امور دنیای بیرون دخالتی ندارند".
او در نشست عمومی سازمان ملل هشدار داد که امریکا در حال آماده کردن بستری در شبه جزیره کوریا برای وقوع یک جنگ هسته ای می باشد.
آقای ریونگ گفت: " این مساله به شدت امنیت و صلح جهان را به خطر می اندازد و نباید هیچ کشوری مجبور به انجام این عمل شود. اما گاهی ناگزیر این اتفاق می افتد و کسانی که باعث وقوع آن شده اند باید به فکر عواقب کار باشند".
او با اشاره به حمله اخیر امریکا به سوریه و استقرار سپر موشکی "تاد" در کوریای جنوبی، آن را "صورت آشکار متجاوز بودن امریکا" خواند و از جامعه جهانی خواست تا جلو "یکه تازی" های امریکا را از راههای مسالمت آمیز بگیرد.
این گفته ها در حالی بیان می شود که روز گذشته "مایک پنس" معاون رییس جمهوری ترامپ در کوریای جنوبی گفته بود: " صبر استراتژیک امریکا دیگر به پایان رسیده و پیونگ یانگ نتیجه تهدیدهایی که بر علیه جهان به خرج می دهد را خواهد دید".
پنس با صراحت بیان کرد که "راههای دیپلوماتیک" برای جلوگیری از فعالیت های کوریای شمالی با شکست مواجه شده و امریکا روی گزینه های دیگر تمرکز خواهد کرد.
وی به صورت مستقیم از جنگ اسمی نبرد؛ اما پر واضح بود که منظور وی از "گزینه های دیگر" جنگ احتمالی بر ضد کوریای شمالی است.
او حتا به سیاست های چین هم تاخت و گفت: " اگر برای جلوگیری از فعالیت های پیونگ یانگ کاری نمی کنید؛ جلو تصمیمات پیشگیرانه ما را هم نگیرید". اشاره او به مخالفت چین در برابر استقرار سپر موشکی "تاد" در کوریای جنوبی بود.
چین استقرار این سامانه موشکی را بر خلاف قراردادهای بین المللی و خطری برای امنیت این کشور توصیف کرده بود.
حالا سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل هم با "تجاوزکار" خواندن امریکا، به پهلو گرفتن چندین ناو جنگی در شبه جزیره کوریا، حمله موشکی به سوریه و استقرار سامانه موشکی در خاک کوریای جنوبی، آن را عملی تحریک آمیز بر ضد صلح و امنیت منطقه می داند و جهان را به وقوع یک جنگ هسته ای هشدار می دهد.
خبرگزاری جمهور _ اموربین الملل


کد مطلب: 93468

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93468/

جمهور
  https://www.jomhornews.com