محمد اشرف غنی:

من به اساس رای پاک مردم به ارگ آمده ام/ دشمن را هرگز برادر خطاب نکرده ام

24 جوزا 1396 ساعت 13:33

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور تاکید کرده که وی به زور پول و تفنگ به مقام ریاست جمهوری نرسیده، بلکه براساس رای پاک مردم به این سمت رسیده و خود را در برابر مردم پاسخگو می داد.




محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور تاکید کرده که وی به زور پول و تفنگ به مقام ریاست جمهوری نرسیده، بلکه براساس رای پاک مردم به این سمت رسیده و خود را در برابر مردم پاسخگو می داد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۲۴ جوزا) با نشرخبرنامه ای گفته است که آقای غنی شام روز گذشته با اعضای اتحادیه ملی پیشه وران و شماری از کسبه کاران شهر کابل در ارگ دیدار کرد.
در این دیدار ابتدا محمد حسن سپاهی، رییس اتحادیه ملی پیشه وران صحبت کرد و گفت، دشمن با حمله تروریستی اخیر در شهر کابل دو هدف را دنبال می کرد، نخست بی ثباتی و ایجاد فضای رعب و ترس که بیشتر زیان آن به تاجران و کسبه کاران رسید و دوم ایجاد فاصله میان دولت و مردم و تفرقه اندازی بین مردم.
سپاهی در رابطه به خیمه های تحصن بیان داشت که حرکت‌های مدنی خواست و حق قانونی مردم است، مشروط بر اینکه به آسایش و کسب و کار مردم صدمه نرساند.
وی از دولت خواست که در رابطه به رسیدگی به مشکل مردم و خواست های معترضان اقدام نماید و از اقدام آنان بخاطر برداشتن شماری از خیمه ها قدردانی کرد.
آقای سپاهی و همچنان شرین آقا سخی و حاجی صدیق در رابطه به مشکلات پیشه وران و کسبه کاران صحبت کردند و خواهان تجدید نظر در قانون عایدات بر مالیات، حل مشکل بی ثباتی کار ناشی از نبود قانون کرایه و اجاره، کرایه های دالری، قیمت بلند صرفیه برق برای متشبثین، بلند بودن تکس و مالیه و تعلیمات حرفوی گردیدند.
در همین حال آقای غنی با اشاره به رویدادهای اخیر امنیتی در شهر کابل گفت، اکنون زمان همدردی، غم شریکی، اتحاد، اتفاق و همدلی است.
وی افزود، کابل باید جهت آینده درخشان خود را تثبیت کند و اراده خود را برای زنده گی، وحدت ملی و اتفاق و اتحاد ظاهر نماید.
محمد اشرف غنی گفت، من به زور تفنگ، پول و زور و زر به اینجا نیامده ام، بلکه به اساس رای پاک شما آمده ام و برای شما پاسخگو هستم. این مقام وصل و اتفاق است، نه جای تفرقه و نفاق.
آقای غنی اظهار داشت که بحران چهل ساله افغانستان باید خاتمه یابد، تا زندگی عادی که حق هر افغان است، تامین شود.
وی با اشاره به برگزاری موفقانه نشست کابل گفت که سخنرانی من در این نشست از قلب شما سرچشمه می گرفت و از شما نمایندگی می کرد و ما نشان دادیم که تحت بدترین شرایط می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.
وی افزود که در این کنفرانس ما حق خود را به کرسی نشاندیم و امروز همدردی کامل دنیا را با خود داریم و از این باید استفاده شود تا شاهد ختم جنگ و خونریزی در کشور باشیم.
محمد اشرف غنی خاطر نشان ساخت که در دیدارش با رییس جمهوری چین در حاشیه اجلاس شانگهای، برای نخستین بار رییس جمهوری چین اعلام کرد که وزیر خارجه آن کشور را برای میانجیگری میان افغانستان و پاکستان می فرستد.
آقای غنی با اشاره بر اینکه افغانستان بخاطر ترانزیت و داد و ستد کالا ها دیگر محتاج به یک مسیر نخواهد بود، گفت که بعد از این هیچ نیروی بالای گلوی افغانستان بخاطر محتاج نگهداشتن اش به یک مسیر، فشار وارد کرده نمی تواند.
وی بیان داشت که اجماع مردمی این است که حدود آزادی تعین گردد. وی افزود که تمام مردم به ما دسترسی دارند، زیرا ارگ ریاست جمهوری از تمام افغانستان است و حق هر افغان است که در اینجا بیاید.
رییس جمهور گفت که ما باید از نگاه اجتماعی، اجماع را ایجاد کنیم و حدود آزادی را تعیین نمائیم. وی از مردم خواست که در این خصوص صدای شانرا بلند کنند.
محمد اشرف غنی تصریح کرد که من در برابر دشمن ذره ای تعلل نکرده و دشمن را برادر خطاب ننموده ام. وی تاکید کرد که منافع ملی و اسلامی حدود ما را تعیین می کند.
آقای غنی گفت که بعد از عید سعید فطر در گردهمایی بزرگ مردم کابل، پلان امنیتی، ثبات و رفاه کابل را خدمت تان تقدیم می کنم.
وی افزود که اصلاحات باید با تفاهم اقشار مختلف جامعه رونما گردد. وی افزود که وظیفه من تعادل تمام جامعه است و باید حرف های همدیگر را شنیده و به نتیجه برسیم.
آقای غنی با اشاره به خواست های پیشه وران گفت که هیچ کسی حق ندارد شما را به پرداخت دالر در معاملات تان مجبور سازد، زیرا قانون اساسی در این خصوص وضاحت دارد و واحد پولی افغانی هویت ماست. وی افزود که به بانک مرکزی و وزارت مالیه هدایت داده است که تمام معاملات به پول افغانی صورت گیرد.
رییس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت که به سایر خواست های تان از جمله توجه به تعلیمات حرفوی و حل مشکل مالیات اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
خبرگزاری جمهور- کابل


کد مطلب: 95448

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95448/

جمهور
  https://www.jomhornews.com