سرور دانش:

جوانان هر منطقه تماشاچی فجایع نباشند و به پا خیزند/ مخالفان سیاسی حکومت وخامت اوضاع را درک کنند

21 اسد 1396 ساعت 16:02

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت‌پراکنی‌های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم‌تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار نیروهای امنیتی سهم بگیرند.




سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت‌پراکنی‌های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم‌تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار نیروهای امنیتی سهم بگیرند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ آقای دانش که امروز شنبه (۲۱ اسد) در مراسم معرفی مصطفی مستور به حیث سرپرست و نامزد وزیر وزارت اقتصاد سخن می‌گفت، بار دیگر جنایت طالبان در منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را محکوم کرد.
وی گفت، جنایت میرزااولنگ پرده از چهره سیاه و ضد دینی و ضد انسانی گروه‌های تروریستی برداشته و ماهیت ددمنشانه و جنایات جنگی و جرایم ضد بشری آنان را افشا ساخته است.
او در مورد اینکه گروه طالبان قتل عام مردم بی گناه میرزا اولنگ را از طریق شبکه‌های اجتماعی انکار کرده است گفت که این تبلیغات گروه طالبان یک تلاش مذبوحانه است.
استاد دانش تأکید کرد که مردم افغانستان باید امروز بدانند که آنان در تمام مناطق کشور به جرم حمایت از دولت کشته می شوند و اموال و زندگی آنان به غارت می رود.
به گفته معاون دوم رییس جمهور، حمایت مردم از دولت، حمایت از یک شخص، یک قوم و یا حمایت از یک جریان سیاسی نیست بلکه حمایت از دولت به معنای حمایت از حفظ ارزش‌های است که مردم افغانستان با تمام تلاش و فداکاری ها به دست آورده اند.
وی گفت:" ما مانند گروه های تروریستی، وابسته و مطیع هیچ سازمان استخبارات خارجی نیستیم. ما به اراده و انتخاب مردم این نظام را ایجاد کرده ایم. ما به ارزش های دینی و فرهنگی و به منافع ملی خود پایبند هستیم. ما با یک قرائت عقلانی و اعتدالی از دین، شریعت و قوانین مطابق با شریعت را اساس و بنیاد نظام سیاسی و قانونگذاری خود می دانیم".
دانش از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت پراکنی های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار اردو و پولیس کشور سهم بگیرند.
وی از باشندگان سراسر کشور به خصوص از جوانان هر منطقه خواست که بیش از این تماشاچی نباشند و در هماهنگی با نیروهای اردو و پولیس و در قالب یک بسیج عمومی مردمی به پا خیزند و در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابل هراس افکنان وابسته به استخبارات بیگانه، از جان و مال مردم خود و از دستاوردهای نظام سیاسی خود، دفاع کنند.
 دانش ضمن تأکید به اینکه نباید مسایل قومی، مذهبی و زبانی پنداشته و به ادبیات نفرت و خشونت از نوع دیگر دامن زده شود از منتقدان سیاسی حکومت خواست که وخامت اوضاع را درک کنند
وی تاکید کرد که اکنون برخی از کاستی ها و خلاء هایی که در کابینه و دستگاه اجرایی کشور پیش آمده بود، در حال رفع شدن است و تعداد زیادی از وزرا و رؤسای جدید در این روزها معرفی شدند و چند مورد باقی مانده هم در روزهای نزدیک آینده معرفی خواهند شد.
خبرگزاری جمهور- کابل


کد مطلب: 97086

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97086/

جمهور
  https://www.jomhornews.com