مردم فرانسه، برای بار دوم پای صندوق های رای می روند

28 جوزا 1396 ساعت 10:59

مردم فرانسه امروز یکشنبه (۲۸ جوزا) یکبار دیگر پای صندوق های رای گیری می روند؛ روندی که در دوره قبلی حزب "امانویل مکرون" رییس جمهوری جوان فرانسه با قاطعیت تمام رقبایش را پشت سر گذاشت.





امروز دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه برگزار خواهد شد و مردم برای دومین بار پای صندوق های رای رفته و نمایندگان شان را تعیین می کنند.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ مردم فرانسه امروز یکشنبه (۲۸ جوزا) یکبار دیگر پای صندوق های رای گیری می روند؛ روندی که در دوره قبلی حزب "امانویل مکرون" رییس جمهوری جوان فرانسه با قاطعیت تمام رقبایش را پشت سر گذاشت.
به نقل از فرانس ۲۴؛ اکنون نگرانی فزاینده ای بین احزاب دیگر فرانسه وجود دارد و این گمانه مطرح می گردد که احتمالا فرانسه با پارلمانی تک حزبی رو به رو خواهد شد.
حالا هم چنین حدسی دور از ذهن سیاست مداران سنتی فرانسه نیست و احتمال قوی داده می شود که حزب مکرون "جمهوری رو به جلو" یکبار دیگر پیروز قاطعانه دور دوم از رقابت های پارلمانی شود و این باعث نگرانی احزاب سابق این کشور شده است.
این نگرانی به حدی برجسته شده که این احزاب از مردم خواسته اند با شرکت گسترده در انتخابات، اجازه ندهند که حزب تازه به سیاست رسیده مکرون، پارلمان را در قبضه خود گرفته و مجلس این کشور در انحصار قدرتی تک قطبی قرار گیرد.
ظاهرا یک جبهه سنگین بر ضد موفقیت های حزب آقای مکرون ایجاد شده است. حزبی که تنها یک سال از تاسیس آن می گذرد و در اولین قدم، رهبر خود را، رییس جمهور فرانسه کرد و سپس در انتخابات پارلمانی هم پیشتاز شد.
امانویل مکرون ۳۹ ساله، جزو پدیده های سیاسی نادر در تاریخ فرانسه محسوب می شود.
پارلمان فرانسه دارای ۵۷۷ کرسی است و انتظار می رود که حزب "جمهوری رو به جلو" دست کم ۴۰۰ کرسی را از آن خود کند. انتظاری که همه را شگفت زده و چهره های سیاسی قدیمی را نگران کرده است.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 95565

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95565/

جمهور
  https://www.jomhornews.com