مسلم یار:

حمله بر کارمندان شورای ملی حمله بر مردم سالاری افغانستان بود

22 جدی 1395 ساعت 14:59

رییس مجلس سنا می گوید که حمله بر کارمندان شورای ملی حمله بر مردم سالاری نوپای افغانستان خواند و شدیداً آن را محکوم کرد.


رییس مجلس سنا می گوید که حمله بر کارمندان شورای ملی حمله بر مردم سالاری نوپای افغانستان خواند و شدیداً آن را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ پس از حمله روز گذشته مهاجمان انتحاری بر کارمندان شورای ملی، مجلس سنا نیز امروز چهار شنبه (۲۲جدی) نشست فوق العاده برگزار کرد.
فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا پس از جریان نشست فوق العاده سنا، در جمع رسانه ها حاضر شد و گفت: "حمله بر کارمندان شورای ملی را محکوم می کنیم و این حمله هیچ توجیهی ندارد، این عمل، حمله به مردم سالاری در افغانستان است و ما برای قربانی در راه مردم سالاری و استقلال کشور آماده هستیم".
آقای مسلم یار افزود، حملات انتحاری دیروز در کابل و قندهار کار دشمنان مردم افغانستان است و کسانی در حملات دیروز کابل کشته شده اند که در مقابل ۳ هزار افغانی در شورای ملی کار می کردند.
او گفت: "طالبان اگر با ما دشمن اند با ماموران خدمات ملکی چه کار دارند؛ پس دیده می شود که طالبان غلام بیگانه است و همواره جان مردم ما را می گیرند".
رییس مجلس سنا، تاکید کرد که احتمال افزایش تهدیدها در آینده وجود دارد و نهادهای امنیتی باید در راستای تامین امنیت شهروندان کشور مسولیت‌های شان را انجام دهند.
آقای مسلم یار انجام حملات دیروز را ناشی از ضعف استخباراتی نهادهای کشفی کشور خواند، ولی تاکید ورزید که نیروهای کشفی کشور ده‌ها حمله دیگر را شاید خنثا کرده اند.
مسلم یار خاطر نشان کرد: "جنگ استخباراتی منطقه ای در افغانستان جریان دارد و ریاست امنیت ملی درگیری این مساله است ولی ما از آنان گله داریم که در حمله بر کارمندان شورای ملی غفلت کرده اند و متوجه نبودند، از آنان می خواهیم در آینده متوجه مسوولیت های شان باشند".
به گفته وی، دشمن یک دشمن است و روسیه و پاکستان ندارد، هرکسی که مردم افغانستان را هدف قرار می دهد دشمن است.
رییس مجلس سنا در مورد حمله دیروز در قندهار نیز گفت که سراج الدین سفری عضو مجلس سنا و بازمحمد جوزجانی عضو مجلس نمایندگان، دو عضو شورای ملی در انفجاری در مهمانخانه والی قندهار کشته شده اند.
آقای مسلم یار تصریح کرد که آقای سفری و جوزجانی به حیث اعضای یک هیات رسمی به قندهار سفر کرده بودند.
در حمله انفجاری در قندهار، پنج دیپلمات اماراتی نیز کشته شده اند و به شمول سفیر آن کشور، چند دیپلمات دیگر هم زخم برداشته اند.
مسلم یار می گوید که کشته شدن دیپلمات های اماراتی در قندهار تاثیر منفی بر روابط خارجی افغانستان نمی گذارد.
رییس مجلس سنا، از مردم افغانستان خواست که در تامین امنیت کشور از نیروهای امنیتی و دفاعی حمایت کنند؛ زیرا به گفته وی، حمایت مردم از نیروهای امنیتی ۵۰ درصد در پیروزی آنان بر دشمنان و کنترل نا آرامی‌ها در کشور رول مفید دارد.
عبدالله امینی- مجلس شورای ملی


کد مطلب: 89977

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/89977/

جمهور
  https://www.jomhornews.com