داکتر عبدالله:

اجازه نمی دهیم که انتخابات ریاست جمهوری حتی یک لحظه به تاخیر بیافتد

28 ثور 1396 ساعت 16:17

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی تاکید می کند که رهبران حکومت هیچ علاقه‌ای به تعویق انتخابات ریاست جمهوری ندارند و تاخیر در برگزاری انتخابات نیز برای شان قابل قبول نیست.




داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی تاکید می کند که رهبران حکومت هیچ علاقه‌ای به تعویق انتخابات ریاست جمهوری ندارند و تاخیر در برگزاری انتخابات نیز برای شان قابل قبول نیست.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ داکتر عبدالله، امروز پنج شنب ه(۲۸ ثور ) در مراسم گرامی داشت از چهارمین سالگرد شهادت محمد رسول محسنی رییس پیشین شورای ولایتی بغلان در کابل گفت که حکومت، انتخابات پارلمانی وشوراهای ولسوالی ها را به بدون تاخیر برگزار خواهد کرد.
وی افزود که آخرین بحث ها در مورد چگونگی استفاده ازتکنالوژی در انتخابات پیشرو، بین سران حکومت جریان دارد و این نهاد متعهد است که این انتخابات را به موقع برگزار نماید.
آقای عبدالله همچنان با اشاره به مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو سال آینده اظهار داشت:" حکومت هیچ علاقه ای به تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و مطابق به قانون اساسی این انتخابات را نیز بدون تاخیر ودر زمان معین برگزار خواهد کرد".
وی خاطر نشان ساخت که حکومت اجازه نمی دهد که انتخابات ریاست جمهوری حتی یک لحظه به تاخیر بیافتد.
رییس اجرایی کشور از چهره های سیاسی افغانستان خواست که نسبت به تعلل ها، خلل ها وکمبود های که در فراروی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد بحث و تبادل نظر کرده و این چالش ها را بهبود ببخشند.
در همین حال محمد یونس قانونی معاون رییس جمهور پیشین افغانستان در این مراسم گفت که برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری، خط قرمز مردم و نیروهای سیاسی افغانستان است.
وی گفت که هر گونه اهمال کاری وتاخیر نسبت به برگزاری انتخابات، نشان دهنده توطئه بوده، به هیچ وجه از سوی مردم پذیرفته نمی شود.
وی ازسران حکومت وحدت ملی و جامعه جهانی خواست که برای برگزاری به موقع و شفاف انتخابات ریاست جمهوری کشور در دوسال آینده، از همین اکنون زمینه سازی نمایند.
آقای قانونی همچنان تعویق انتخابات پارلمانی وشوراهای ولسوالی ها را اهمال کاری حکومت نسبت به تطبیق قانون خوانده، اظهار داشت که این نهاد اگر تاکنون مطابق به قانون اساسی برنامه ریزی می کرد انتخابات پارلمانی تاحال برگزار شده بود.
وی از حکومت خواست که با نهایی شدن استفاده از تکنولوژی در انتخابات پیشرو هر چه زودتر تقویم انتخابات را مشخص ساخته و اعتماد مردم را دوباره کسب نماید.
این در حالی است که نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان بارها تاکید کرده اند که حکومت وحدت ملی توانایی برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی وشوراهای ولسوالی ها را نداشته و ممکن است که در سال آینده نیز این انتخابات برگزار نگردد.
عبدالجلیل سروش- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 94565

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94565/

جمهور
  https://www.jomhornews.com