رئیس جمهور:

پاکستان سالانه یک میلیارد دالر از قاچاق سنگ‌های قیمتی افغانستان به دست می آورد

20 حمل 1396 ساعت 18:36

محمد اشرف غنی، رییس جمهور می گوید که کشور پاکستان از قاچاق سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان، سالانه یک میلیارد دالر به دست می آورد.




محمد اشرف غنی، رییس جمهور می گوید که کشور پاکستان از قاچاق سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان، سالانه یک میلیارد دالر به دست می آورد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ آقای غنی امروز یکشنبه (۲۰حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که به دلیل مشکلات در استخراج و صادرات سنگ های قیمتی، بخش عمده این سنگ‌ها به خارج از کشور قاچاق می شوند.
وی گفت بخش عمده این سنگ‌ها به کشورهای همسایه قاچاق می شوند که این کشورها پس از پروسس و صادر کردن آن درآمدهای هنگفتی به‌دست می آورند.
آقای غنی با اشاره به قاچاق سنگ های قیمتی افغانستان به پاکستان بیان داشت که پاکستان سالانه یک میلیارد دالر از فروش سنگ های قیمتی افغانستان عاید دارد.
وی؛ نبود امنیت را عامل اصلی استخراج غیرقانونی سنگ های قیمتی و قاچاق آن به کشورهای همسایه خوانده و بیان داشت که حکومت با تکیه بر" برنامه چهار ساله امنیتی" تا چهار سال آینده کنترول معادن را به طور کامل به دست خواهد گرفت.
وی همچنان با اشاره به سفر اخیرش به کشورهای استرالیا، اندونزیا و سنگاپور ابراز داشت که یکی از موضوعات مورد بحث وی با روئسای جمهور و مقام های بلندپایه این کشورها، مدیریت درست معادن در افغانستان بوده است.
عبدالجلیل سروش- کابل


کد مطلب: 93160

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93160/

جمهور
  https://www.jomhornews.com