حکم اعدام ۳۰ نفر در پاکستان نهایی شد

30 حمل 1396 ساعت 18:09

ارتش پاکستان اعلام کرده است که اکثر این افراد در حمله دو سال پیش به مکتب نظامی پیشاور و سایر حملات تروریستی در این کشور دست داشتند.





دادگاه نظامی پاکستان، حکم اعدام ۳۰ نفر را که به جرم حملات "تروریستی" بازداشت شده بودند؛ در آخرین بررسی ها نهایی کرد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ ارتش پاکستان اعلام کرده است که اکثر این افراد در حمله دو سال پیش به مکتب نظامی پیشاور و سایر حملات تروریستی در این کشور دست داشتند.
حکم اعدام پس از برکناری پرویز مشرف رییس جمهوری سابق پاکستان از قدرت، طی فرمان رییس جمهور لغو شد؛ اما دو سال پیش پس از حمله به یک مکتب نظامی در پشاور که منجر به کشته شدن ۳۰۰ دانش آموز و مسوولین این مکتب شد؛ دوباره از سوی نوازشریف نخست وزیر این کشور اجرایی اعلام شد.
از زمستان سال ۱۳۹۳ که حکم اعدام در پاکستان اجرایی شد؛ نزدیک به ۲۰۰ نفر اعدام شدند که اکثر آنها از اعضای گروههای تندرو در این کشور بوده و نقش عمده ای در حملات تروریستی در این کشور داشتند.
ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان گفته است که روند دادگاهی شدن افراد خطرناکی که در حوادث تروریستی دست داشته اند سرعت گرفته و پس از این هم احکام اشد مجازات در این کشور اجرا خواهد شد.
پاکستان از جمله کشورهایی است که همواره انتقادهای زیادی درباره نادیده گرفتن رشد تروریسم و حمایت از گروههای دهشت افکن از آن صورت می گیرد.
دولت افغانستان چندین بار پاکستان را متهم به حمایت از گروههای تروریستی کرده که حملات متعددی را به خاک افغانستان انجام داده اند.
تحریک طالبان پاکستانی که ارتباط نزدیکی با طالبان افغان دارند و همچنین شبکه حقانی، در بسیاری از حملات تروریستی در کابل و دیگر شهرهای افغانستان دست داشته اند. گروههایی که گفته می شود آزادانه در شهرهایی چون کراچی، کویته و پشاور زندگی می کنند و در برخی موارد، مورد حفاظت نیروهای مسلح پاکستانی نیز هستند.
برخی معتقدند که اعدام دسته جمعی این افراد در پاکستان، پوششی بر روی برنامه های تروریست پروری این کشور به حساب می آید تا جامعه جهانی را از حقایق پشت پرده داخل پاکستان دور کند.
خبرگزاری جمهور _ اموربین الملل


کد مطلب: 93520

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93520/

جمهور
  https://www.jomhornews.com