کوریای شمالی: عاملین ترور "کیم جونگ اون" تا آخرین نفر از بین خواهند رفت

22 ثور 1396 ساعت 17:43

سفیر کوریای شمالی در روسیه امروز جمعه (۲۲ ثور) در یک نشست خبری در مسکو گفت: برنامه یک تیم که قصد ترور کیم جونگ اون را داشت در این کشور شناسایی شده است.





کوریای شمالی اعلام کرده است؛ عواملی که طرح ترور "کیم جونگ اون" رهبر این کشور را برنامه ریزی کرده بودند؛ تا آخرین از بین خواهند رفت.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ سفیر کوریای شمالی در روسیه امروز جمعه (۲۲ ثور) در یک نشست خبری در مسکو گفت: برنامه یک تیم که قصد ترور کیم جونگ اون را داشت در این کشور شناسایی شده است.
روزنامه ایزوستیا در مسکو گزارش داده است که کیم هیون جونگ سفیر کوریای شمالی در مسکو گفته است که این گروه با حمایت سازمان سیا و مدیریت سازمان امنیت کوریای جنوبی قرار بوده با استفاده از سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی رهبر این کشور را از طریق "زهر" ترور کند.
وی در جزییات گفته هایش تصریح کرد که این گروه از سال ۲۰۱۴ فعالیت خویش را در پوشش های مختلف در این کشور آغاز کرده و قصد ترور کیم جونگ اون را از "راه دور" داشته اند. این حمله به شکلی برنامه ریزی شده بود که تاثیر زهری که قرار بوده به رهبر این کشور تزریق یا خورانده شود؛ شش ماه بعد اثر بگذارد.
این دیپلومات کوریای شمالی در روسیه هشدار داد که "تیم مورد نظر ترور" در هر جایی که باشند تا آخرین فرد آن از بین خواهند رفت.
مساله کوریای شمالی هم اکنون به بحثی داغ و حساس در منطقه جنوب آسیا تبدیل شده است. امریکا صدها نیروی نظامی و ادوات جنگی خود را در شبه جزیره کوریا مستقر کرده و هر لحظه احتمال جنگی شدید در منطقه پیش بینی می شود.
کوریای شمالی هشدار داده که در صورت بروز هر گونه علایمی که نشان دهد امریکا آغازگر جنگ است؛ موشک های بالستیک و بمب های هسته ای این کشور "جهان را به آتش خواهد کشید".
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 94330

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94330/

جمهور
  https://www.jomhornews.com