اعتراض دانشجویان تعلیمات اسلامی به دلیل عدم شمولیت آنان در سیستم قضایی

28 حمل 1396 ساعت 13:08

دانشجویان دیپارتمنت تعلیمات اسلامی دانشکده شرعیات دانشگاه کابل امروز دوشنبه (۲۸ حمل) در محوطه دانشگاه تجمع اعتراضی راه اندازی کردند و مدعی شدند که احتمال لغو دانشکده شرعیات وجود دارد.



شماری از دانشجویان دیپارتمنت تعلیمات اسلامی دانشکده شرعیات کابل با راه اندازی یک تجمع اعتراضی می گویند که دادگاه عالی مقرره یی را تصویب کرده که مانع شمولیت دانش آموختگان تعلیمات اسلامی در سیستم قضایی کشور می شود.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ دانشجویان دیپارتمنت تعلیمات اسلامی دانشکده شرعیات دانشگاه کابل امروز دوشنبه (۲۸ حمل) در محوطه دانشگاه تجمع اعتراضی راه اندازی کردند و مدعی شدند که احتمال لغو دانشکده شرعیات وجود دارد.
این دانشجویان مدعی اند که دادگاه عالی در قدم نخست مکتوبی را به دانشکده آنان فرستاده که حاکی از آن است که دانشجویان دیپارتمنت تعلیمات اسلامی صلاحیت اشتراک در سیستم قضایی کشور را نخواهند داشت.
محمد منیر وزیری، یکی از دانشجویان دیپارتمنت تعلیمات اسلامی در صحبت به رسانه ها گفت:"به حق ما جفا شده و باید بر سرنوشت ما معامله صورت نگیرد، رییس ستره محکمه تصمیم گرفته است که از دیپارتمنت فقه و قانون قاضی استخدام کند اما از دیپارتمنت تعلیمات اسلامی قاضی نگیرد؛ نه تنها دردانشگاه کابل بلکه در چندین ولایت تظاهرات دراین مورد عنقریب آغاز می شود و این یک جفا در حق دانشجویان است، باید توجه شود و ستره محکمه از مکتوبی به ریاست دانشکده شرعیات فرستاده منصرف شود".
محمد نبی یکی از دانشجویان دیگر این دیپارتمنت می گوید:" ریاست دانشکده شرعیات و ستره محکمه تصمیم گرفته است که دیپارتمنت فقه و قانون را ملحق به دانشکده حقوق کند و دانشکده شرعیات را دانشکده الهیات بسازد و دیپارتمنت تعلیمات اسلامی را حذف کند که ما این اجازه را نمی دهیم".
وی افزود که دادگاه عالی یک مسوده را دراین خصوص تهیه کرده و قرار است این مسوده به پارلمان فرستاده شود.
در قطعنامه ی این دانشجویان آمده است که دانشکده شرعیات به عنوان یکی از منابع و مراجع دقیق علمی و دینی در جامعه افغانستان از سال تاسیس آن تاکنون در رشد و افزایش تفکرات اسلامی در کشور موثر بوده است.
دراین قطعنامه آمده است که حذف و نادیده گرفتن بخش تعلیمات اسلامی این دانشکده و سایر دانشکده های تعلیمات اسلامی ولایات، تبعات منفی و ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت و در دستگاه قضایی کشور انارشیزم و هرج و مرج را حاکم خواهد کرد.
این دانشجویان هشدار می دهند که اگر به خواست شان توجه نشود، تجمعات اعتراضی بزرگ تری را در سرتاسر کشور راه اندازی خواهند کرد و به اعتصاب درسی دست خواهند زد.
مسوولان در وزارت تحصیلات عالی و دادگاه عالی کشور تاکنون درباره این ادعاهای دانشجویان دیپارتمنت تعلیمات اسلامی دانشکده شرعیات کابل چیزی نگفته اند.
زهرا جویا - خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 93430

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93430/

جمهور
  https://www.jomhornews.com