وزارت مالیه:

از فرار مالیاتی در دو سال گذشته جلوگیری شده است

22 اسد 1396 ساعت 10:22

مسوولان در وزارت مالیه کشور تاکید می‌کنند که این وزارت با راهکارهای موثری که برای جمع آوری مالیات در دو سال گذشته روی دست گرفته توانسته که از فرار مالیاتی جلوگیری کند.




مسوولان در وزارت مالیه کشور تاکید می‌کنند که این وزارت با راهکارهای موثری که برای جمع آوری مالیات در دو سال گذشته روی دست گرفته توانسته که از فرار مالیاتی جلوگیری کند.
اجمل‌حمید عبدالرحیم زی، سخنگوی وزارت مالیه در مصاحبه با خبرگزاری جمهور می گوید که در دو سال گذشته میزان جمع‌آوری مالیات در کشور نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته است.
آقای عبدالرحیم زی تصریح نمود:" عواید دولت از مجرای اخذ مالیات در سال ۹۴ مبلغ ۱۲۳ میلیارد افغانی و سال ۹۵ مبلغ ۱۶۵میلیارد افغانی بوده و این ارقام در مقایسه با سال قبل آن با حدود ۳۰ در صد افزایش همراه بوده است".
وی افزود:" این وزارت همچنان در دو سال گذشته توانسته است علاوه بر تکمیل نمودن هدف‌های تعیین شده از سوی صندوق وجهی بین المللی پول در جمع آوری عواید، درآمدهای افزوده بدست آورد و از بسته‌های تشویقی بلاعوض این بانک نیز بهره‌مند شود".
به گفته او، صندوق وجهی بین المللی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ هدف‌هایی به ترتیب ۱۱۴ و ۱۳۲ میلیارد افغانی را در بودجه ملی افغانستان مشخص ساخته بود که حکومت علاوه بر رسیدن به این اهداف، درسال ۹۴ ه. ش، ۸ میلیارد و درسال ۹۵ ه.ش، ۲۳میلیارد افغانی عواید اضافی جمع آوری نموده است.
عبدالرحیم زی گفت:" در سال مالی ۹۶ نیز صندوق وجهی بین المللی هدف بالغ بر حدود ۱۵۲ میلیارد افغانی را در بودجه ملی دولت افغانستان مشخص ساخته که وزارت مالیه در جریان این سال نیز سقف مالی تعیین شده از سوی این صندوق را تکمیل خواهد کرد".
وی علت افزایش عواید دولت از طریق جمع آوری مالیات را برنامه های موثر وزارت مالیه در مبارزه با فساد مالی و اداری، نصب سیستم های دیجیتلی برای تثبیت و گرفتن مالیات و ایجاد شفافیت در پروسه استخدام عنوان نموده افزود که با روی دست گرفتن این برنامه‌ها جلو فرار مالیات به طور چشم‌گیری گرفته شده است.
سخنگوی وزارت مالیه خاطر نشان ساخت که این وزارت در سال‌های پیشرو نیز میکانیسم‌های موثر جمع آوری مالیات را گسترش داده، با اشخاص حقیقی و حقوقی که از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند برخورد جدی نموده و از فرار مالیات به طور کلی جلوگیری خواهد کرد.
عبدالجلیل سروش- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 97101

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97101/

جمهور
  https://www.jomhornews.com