هشدار تازه محقق به رهبری حکومت:

اگر حکومت اصلاح نشود از نظریه ایجاد حکومت موقت حمایت می‌کنیم

20 اسد 1396 ساعت 4:45

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و عضو ارشد ائتلاف نجات افغانستان به رهبری حکومت وحدت ملی هشدار می‌دهد که اگر حکومتداری به شیوه کنونی ادامه یابد، ائتلاف آنان از طرح ایجاد حکومت موقت حمایت خواهد کرد.




حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و عضو ارشد ائتلاف نجات افغانستان به رهبری حکومت وحدت ملی هشدار می‌دهد که اگر حکومتداری به شیوه کنونی ادامه یابد، ائتلاف آنان از طرح ایجاد حکومت موقت حمایت خواهد کرد.
آقای محقق در یک گفتگوی ویژه با خبرگزاری جمهور گفت که ائتلاف نجات افغانستان می‌خواهد تا حکومت وحدت ملی دو سال باقی مانده خود را نیز به پایان برساند اما آوردن اصلاحات در این حکومت یک ضرورت جدی می‌باشد.
وی افزود، در صورتی که حکومت در پی اصلاحات نباشد، میزان نارضایتی مردم به گونه ای روزافزون افزایش یابد، از طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان حمایت خواهد شد.
معاون دوم ریاست اجرایی تصریح نمود، شورای ائتلاف نجات افغانستان به دنبال آن است که به تک‌روی و انحصار طلبی قدرت از سوی رهبری حکومت پایان دهد. آوردن اصلاحات، اتحاد بین گروه‌های مختلف که در حکومت کنونی از یکدیگر فاصله گرفته اند و تطبیق پروژه‌های بزرگ ملی برای بهبود وضعیت زندگی مردم از برنامه های دیگر این ائتلاف می‌باشد.
براساس گفته‌های آقای محقق، ولی حکومت به گونه ای حرکت می کند که روز به روز شکاف و فاصله‌ها میان حکومت، مردم و جریان های سیاسی بیشتر می‌شود.
معاون دوم ریاست اجرایی خاطرنشان کرد:" جنرال دوستم از حکومت کنار رود، آقای احمدضیا مسعود در نظام سیاسی نباشد، تیم اصلاحات و همگرایی، بخش عمده ای آن ناراض شود، پس برای دوام حکومت چی می ماند؛ پس همه چیز بستگی به نحوه رفتار حکومت دارد که اگر طوری حرکت کند که هیچ منطقی برای ادامه آن نماند، باز نظریاتی به میان آمده چون طرح ایجاد حکومت موقت و یا هم برگزاری لویه جرگه عنعنوی مطرح خواهد شد".
آقای محقق در پاسخ به سوالی درباره این که آیا حکومت وحدت ملی با این وضعیت می‌تواند دو سال دیگر را دوام بیاورد گفت:" بستگی به کامیابی‌ها و ناکامی‌های حکومت دارد؛ اگر بتواند قوی شود و قناعت مردم را فراهم کند، بله دوام می‌کند، اگر قناعت مردم فراهم نکند و باز هم دو گزینه ای دیگری چون طرح ایجاد حکومت موقت و برگزاری لویه جرگه عنعنوی بحث آن دنبال خواهد شد".
این گفته ها در حالی مطرح می‌شود که قرار است شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان به رهبری استاد عطامحمد نور والی بلخ، ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در کابل و یا هم در یکی از ولایت‌های شمالی کشور به زودی اعلام موجودیت کند.
گفتگوی کامل خبرگزاری جمهور با حاجی محمد محقق به زودی در بخش گفتگوهای خبرگزاری جمهور نشر خواهد شد.
وحید فرزان – خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 97057

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97057/

جمهور
  https://www.jomhornews.com