ریاست جمهوری:

کمیته بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی بزودی کارش را آغاز خواهد کرد

22 سرطان 1395 ساعت 7:14

ریاست جمهوری کشور اعلام کرده است که کمیته ی بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی به زودی کارش را آغاز خواهد کرد.


ریاست جمهوری کشور اعلام کرده است که کمیته ی بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی به زودی کارش را آغاز خواهد کرد.
ریاست جمهوری گفته است که نشستی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور به منظور بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی در ارگ دایر گردیده بود.
در این نشست که بر علاوۀ فریده مومند وزیر تحصیلات عالی، هیئت رهبری این وزارت نیز حضور داشتند، روی چگونگی بازنگری ساختار و ظرفیت‌های وزارت تحصیلات عالی بحث گردید.
وزیر تحصیلات عالی در خصوص برنامه های کاری کمیتۀ بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی که قرار است بزودی کارش را در این زمینه آغاز نماید، به آقای غنی گزارش داد.
همچنان هیئت رهبری وزارت تحصیلات عالی پیشنهادات را در زمینه‌های جذب کدرهای متخصص و جوان در دانشگاه‌ها، بازنگری و ایجاد سیستم‌های نوین اداری و تحصیلی، کدگزاری و ظرفیت سنجی معیارها برای جذب افراد متخصص در پست‌های خالی این وزارت، ایجاد کریکولم درسی، تخصیص بودجۀ خاص بخاطر تشویق استادان محقق تا آنان آثار علمی بیشتر عرضه کنند، به آقای غنی ارائه کردند.
آقای غنی پس از شنیدن گزارش و معلومات هیئت رهبری وزارت تحصیلات عالی، گفت که ظرفیت‌های موجود تحصیلات عالی در کشور پائین بوده و باید بخاطر کیفیت بخشیدن به آن، روی یک پلان ستراتژیک کار شود.
وی تصریح نمود:" بزودی شورای عالی حکومتداری به منظور بررسی وضعیت ادارات حکومتی ایجاد می‌گردد که مسؤولیت آنرا خودم عهده دار خواهم بود".
وی با تأکید خاطر نشان نمود که باید در ادارات افراد با ظرفیت استخدام شوند و بجای آنان که شایستگی ندارند، افراد کارا و با ظرفیت جای‌گزین شوند.
او به مسؤولین وزارت تحصیلات عالی دستور داد که تمام تشکیلات این وزارت را بگونۀ همه جانبه بررسی نمایند و در هر مرحله نتایج آن را با وی شریک سازند.
آقای غنی افزود:" از این پس تمرکز بیشتر ما روی ارتقاء ظرفیت‌های تحصیلات عالی و معارف در کشور خواهد بود.
وی گفت که ظرفیت تحصیلی در دانشگاه‌ها باید بلند برده شود، تا دانشجویان با سطح دانش عالی از دانشگاه‌های کشور فارغ گردند.
او اظهار داشت که ثبات و پیشرفت یک کشور به تحصیلات عالی آن بستگی دارد و بدون سیستم و نظام عالی تحصیلی در کشور، رسیدن به پی‌شرفت ممکن نیست.
رییس جمهور گفت که با تمام مسؤولین دانشگاه‌های ولایات از طریق ویدیو کنفرانس روی مشکلات و نیازمندی‌های تحصیلی و اداری صحبت خواهد کرد و در آینده با استادان و نمایندگان دانشجویان نیز دیدار خواهد نمود و روی چگونگی کیفیت تحصیلات عالی و معارف کشور با آنان تبادل نظر خواهد کرد.
خبرگزاری جمهور- کابل


کد مطلب: 82305

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/82305/

جمهور
  https://www.jomhornews.com