رییس جمهور غنی در روز جهانی جوانان:

۵ هزار بست خدمات ملکی به اعلان گذاشته می‌شود؛ ما پیام زندگی داریم؛ دشمنان پیام بربادی

21 اسد 1396 ساعت 15:26

رییس جمهور می‌گوید که تا دو هفته دیگر ۵ هزار بست خدمات ملکی اعلام می شود که در آن جوانان تحصیل کرده جذب خواهند شد.




رییس جمهور می‌گوید که تا دو هفته دیگر ۵ هزار بست خدمات ملکی اعلام می شود که در آن جوانان تحصیل کرده جذب خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ رییس جمهور غنی که امروز شنبه (۲۱ اسد) در مراسم تجلیل از روز جهانی جوانان در ارگ ریاست جمهوری صحبت می کرد، بیکاری را چالش اصلی جوانان خواند و گفت که دولت برای حل این چالش برنامه‌های فوری و درازمدت دارد.
رییس جمهور گفت که راه حل فوری بیکاری این است که در هفته جاری۸۰۰ بست تدارکاتی، تا دو هفته آینده ۵هزار بست خدمات ملکی و تا یک ماه دیگر ۸ هزار بست معلمی به منظور جذب جوانان در ادارات دولتی اعلام می شوند.
آقای غنی گفت: "ما باید به جوانان دهقان و کارگر پیغام واضح داشته باشیم از این جهت در چند هفته آینده بست های کاریابی عاجل اعلان می‌شود که مردم به صورت عاجل به کار گماریده خواهند شد؛ زیرا مردم ضرورت فوری به یک لقمه نان دارند".
اما، رییس جمهور تاکید کرد، برای ایجاد کار دایمی ضرورت است تا متشبثین تقویت گردد و بروکراسی که یک چالش بزرگ است از بین برده شود. تا زمانیکه اقتصاد مشروع را رشد ندهیم مشکل کاریابی حل نمی شود، مشکل کاریابی را دولت نه بلکه طرح‌های دولت حل کرده می‌تواند.
از سوی دیگر، آقای غنی گفت که دشمنان جز بربادی و حمله بر مساجد، پیام دیگری برای مردم افغانستان ندارند ولی ما پیام زندگی داریم افغانستان را درست می‌کنیم به هر قیمت که باشد.
به گفته وی، دشمن می خواهد دولت افغانستان تنها سر امنیت به شکل یک بعدی فکر کند نه چند بعدی، ولی حکومت وحدت ملی به تمام مسال از معارف، صحت و مهار آب و غیره و غیره... فکر می کند.
رییس جمهور تاکید کرد تا زمانیکه جوانان، زنان و فقرا به ثبات نرسند، افغانستان به ثبات نخوهد رسید.
این در حالی است که تامین امنیت، فراهم آوری زمینه تحصیل، تشخیص جایگاه زنان، مشارکت سیاسی، پر کردن پست‌های خالی دولتی با استخدام جوانان، بروز سازی تعلیم و تربیه، محو پدیده فساد از پیشنهادات اصلی جوانان به رییس جمهور غنی بود.
روز بین المللی جوانان در حالی در افغانستان تجلیل می‌شود که مردم افغانستان به ویژه جوانان در شرایط سختی زندگی می‌کنند. اما نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که نسل جوان افغانستان او را به آینده این کشور امیدوار می‌سازد.
تدامیچی یاماماتو تاکید دارد که سازمان ملل قدرت جوانان را در افغانستان درک کرده و برای تغییرات مثبت در این راستا، حمایت می کند.
آقای یاماماتو بیان داشت که جوانان افغانستان برای ایجاد صلح و ثبات در کشور نقش مهم و فعال دارند و به آینده کشورشان فکر می‌کنند و حکومت وحدت ملی نیز نقش خوبی به جوانان داده است.
به گفته او، سازمان ملل متحد از اراده افغانستان به منظور نقش دادن به جوانان در سطوح تصمیم گیری‌ها حمایت می‌کند.
عبدالله امینی- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 97084

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97084/

جمهور
  https://www.jomhornews.com