گشایش نخستین لیگ معیاری فوتبال نوجوانان در پروان

24 میزان 1394 ساعت 8:02




نخستین لیگ معیاری فوتبال نوجوانان افغانستان، در ولایت پروان گشایش یافت.
این رشته رقابت ها از سوی سازمان انکشافی ورزش و جوانان راه اندازی شده که یک سال را در برخواهد گرفت و آغاز آن از ولایت پروان شد.
ورزشکاران فوتبال در استدیوم ورزشی فوتبال صالح محمد سناتور، در ولسوالی بگرام به رقابت می پردازند.
سیدمحمودضیا دشتی، رییس این سازمان هدف این رقابت ها را رشد ورزش در روستا ها، رشد استعداد های ورزشی و شناسایی چهره های برتر ورزشی میداند به خبرگزاری جمهور گفت: " این رقابت های بخاطر رشد، توسعه و گسترش ورزش در سطح روستاها همچنین رشد استعدادهای ورزشی شناسای چهره های برتر راه اندازی شده که در این رقابت ها نزدیک به ۴۰۰ تیم از ۱۵ ولایت و ۱۲۰ ولسوالی شرکت می کنند".
آقای دشتی می گوید: این رقابت ها از سطوح ولسوالی ها به ولایت، سپس به زون ها و در اخیر تیم قهرمان به رقابت های نوجوانان جنوب آسیا معرفی خواهد شد.
آقای دشتی افزود: این برنامه به شکل مقدماتی است و در صورت موفقیت، برنامه های مشابه را میان جوانان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار خواهند کرد.
ورزشکاران از راه اندازی این برنامه خرسند هستند و این رقابت ها را در رشد ورزش موثر می دانند.
عبدالصبور اسیر یکی از نوجوانان ورزشکار فوتبال عضو تیم اتاق تجارت پروان می گوید: " این رقابت های فوتبال یک زیر بنای خوب است. ورشکاران فوتبال تجربه حاصل می کنند و سبب رشدشان می شود".
پیش از این؛ تورنمنت های کوچک در شماری از ولایت های برگزار می شد؛ اما این نخستین بار است که میان ۱۵ ولایت رقابت های معیاری فوتبال برگزار شده است.
احمد شهاب ــ پروان




کد مطلب: 71956

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/71956/

جمهور
  https://www.jomhornews.com