سناتورها:

امیدواریم امریکا پس از۱۵ سال به حقایق افغانستان پی برده باشد و بر پاکستان فشار آورد

28 جوزا 1396 ساعت 16:01

سناتورها در مجلس سنا ابراز امیدواری می کنند که امریکا پس از ۱۵ سال به حقایق افغانستان پی برده باشد و برای حل مشکل تروریزم بر پاکستان فشار بیشتر وارد کند.




سناتورها در مجلس سنا ابراز امیدواری می کنند که امریکا پس از ۱۵ سال به حقایق افغانستان پی برده باشد و برای حل مشکل تروریزم بر پاکستان فشار بیشتر وارد کند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ سناتورها در پیوند به احتمال تغییر سیاست امریکا در افغانستان می گویند که تنها راه حل رسیدگی به مشکل تروریزم در افغانستان، فشار آوردن بالای پاکستان است تا دست از مداخله و حمایت آشکار تروریزم در افغانستان بر دارد.
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا در ارتباط به تغییر استراتیژی جنگی امریکا در افغانستان گفت:" امیدواریم امریکا پس از ۱۵ سال به حقایق افغانستان پی برده باشد و در مبارزه با تروریزم جهش مثبت داشته باشد و از جمله بالای منابع تمویل و تجهیز تروریزم فشار بیشتر وارد کند".
آقای ایزدیار افزود که امریکا باید از هر گزینه اقتصادی و سیاسی بالای منابع تمویل تروریزم استفاده کند تا وضعیت در افغانستان بهبود یابد.
به گفته وی، امریکا تا هنوز در مبارزه با طالبان، داعش و پاکستان به عنوان حامی گروه های تروریستی موضع مشخصی نداشته است.
حنیف حنفی دیگر عضو سنا نیز از سخنان وزیر دفاع افغانستان که گفته است بر پاکستان فشار بیشتر وارد می کند تا دست از حمایت تروریزم در افغانستان بر دارد، استقبال کرد.
آقای حنفی گفت، پاکستان در مساله تروریزم، افغانستان و جهان را فریب داده است و فشار آوردن بالای این کشور تنها راه حل برای تامین صلح و ثبات در منطقه و افغانستان است.
به گفته وی، اگر امریکا صادقانه بالای پاکستان فشار وارد کند مشکلات امنیتی افغانستان تا حد زیادی حل می شود.
وزیر دفاع امریکا همچنین گفته است که احتمال افزایش ۴هزار سرباز امریکایی نیز در استراتیژی جدید امریکا در افغانستان گنجانیده خواهد شد.
اما سناتورها می گویند که افزایش سربازان امریکایی راه حل نیست و واشنگتن باید نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای هوایی و توپخانه ای افغانستان را تقویت و تجهیز کنند تا نیروهای داخلی در برابر دشمنان شان ایستادگی کنند.
محمد حسن هوتک یک عضو سنا گفت که امریکا تصمیم دارد که ۴ هزار عسکر در افغانستان اضافه کند، این تصمیم کمکی برای صلح در افغانستان نه بلکه برای ادامه جنگ در کشور است.
آقای هوتک افزود، اگر امریکا می خواهد که صلح در افغانستان تامین گردد باید نیروهای امنیتی افغانستان مطابق به توافقنامه امنیتی تجهیز کند و بر منابع تمویل و تجهیز تروریزم تعذیرات اقتصادی وضع کند تا آن کشور مجبور شود دست از حمایت تروریزم بردارد.
وزیر دفاع امریکا به تازگی صلاحیت تصمیم گیری در مورد استراتیژی جنگی جدید امریکا در قبال افغانستان را از کاخ سفید گرفته و اعلام کرده است که بزودی در این مورد تصمیم می گیرد.
وزیر دفاع امریکا گفته است که پاکستان و دیگر کشورهای منطقه نیز در استراتیژی امریکا در افغانستان شامل خواهند شد.
عبدالله امینی- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 95580

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95580/

جمهور
  https://www.jomhornews.com