غنی:

عده محدود از راه تقسیم بربادی می‌آورند که باید از کشور دور انداخته شوند

21 اسد 1396 ساعت 15:18

رییس جمهور خطاب به جوانان می گوید که عده محدود می خواهند از راه تقسیم بربادی بیاورند و مردم افغانستان به ویژه جوانان باید آنان را از کشور دور اندازند.




رییس جمهور خطاب به جوانان می گوید که عده محدود می خواهند از راه تقسیم بربادی بیاورند و مردم افغانستان به ویژه جوانان باید آنان را از کشور دور اندازند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ رییس جمهور غنی که امروز شنبه (۲۱ اسد) در مراسم تجلیل از روز جهانی جوانان در کابل صحبت می کرد، از جوانان خواست که به این سمت و آن سمت، این قوم و آن قوم تقسیم نشوند.
آقای غنی افزود: "تجلیل از روز بین المللی جوانان به معنای این است که جوانان دیدگاه ۵۰ ساله برای کشور داشته باشد. شما آنانی نیستید که به این سمت و آن سمت بروید شما آینده سازان افغانستان هستید".
به گفته او، تاریخ برای هر نسل یک رسالت را تعریف می کند؛ سرنوشت شما جوانان این است که بحران‌های افغانستان را قطع کنید و رسالت شما این است که فساد را پایان دهید و هدف شما این است که وحدت ملی را تمثیل کنید و از نگاه تاریخی بزرگترین نسل تاریخ افغانستان شوید.
او خود را سردمدار تحول فکری در کشور خواند و یاد آور شد: "اشرف غنی از تک تک مردم نمایندگی می‌کند حالا یک فرد نیست، بلکه از تمام مردم نمایندگی می کند....مه افتخار داشته ایم که ۳۴ ولایت را بار بار گشته‌ام و یک نقطه افغانستان را از نقطه دیگر بهتر نمی بینم و زمانیکه ما باهم اتحاد کرده ایم که این بحران را ختم می کنیم پس باید ختم شود".
رییس جمهور خطاب به جوانان گفت: برخی افراد می خواهند شما را تقسیم کنند به این محل و آن محل، به این قوم و آن قوم، و غیره و غیره؛ به هیچ تفرقه‌اندازی دست ندهید و از کسانی که شما را تقسیم می‌کنند دو سوال ساده کنید از تقسیم چه نتیجه گرفته‌اید؛ جواب ۴۰ سال تقسیم را بدهید.
آقای غنی یاد آور شد: "ما مردم افغانستان باید دست یک دیگری را گرفته و در مقابل کسانی که می خواهند تفرقه بیاندازند ایستاد شویم یا برای شان قناعت دهیم و یا از افغانستان بیرون شان بیاندازیم".
به گفته وی، مردم افغانستان دیگر تحمل ندارد، به خاطر یک عده محدود که می خواهند از راه فساد بربادی بیاورند، قربانی شوند و یا در اذهان جهان زیر سوال قرار گیرند.
رییس جمهور در حالی چنین ابراز نظر می کند که پیش از این از سوی رقبای سیاسی اش به قوم گرایی و قبض کردن صلاحیت‌ها توسط یک تیم کوچک چهار تا پنج نفری متهم شده است.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، عطامحمد نور والی بلخ و برخی از چهرهای دیگر منتقد حکومت، رییس جمهور را به دامن زدن به موضوعات قومی و سمتی حتا در داخل ارگ ریاست جمهوری متهم کرده‌اند.
آقای دوستم، محمد محقق و عطامحمد نور نیز پس از تشکیل ایتلاف نجات افغانستان گفته اند که این ایتلاف را به منظور پایان دادن به انحصارگرایی‌های رییس جمهور ایجاد کرده اند.
عبدالله امینی- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 97083

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97083/

جمهور
  https://www.jomhornews.com