غنی: هرگونه غفلت در بخش تجهیزات نیروهای امنیتی پذیرفتنی نیست

20 جدی 1395 ساعت 10:09

آقای غنی می گوید که تبعیض و سیاست های اشتباه و اختلافات در درون ارتش ملی جای ندارد و حکومت و مردم افغانستان ارتش ملی و مسلکی می خواهد.



ریاست جمهوری افغانستان یکبار دیگر به مجهز شدن هر چه بیشتر نیروهای امنیتی تاکید ورزیده می گوید که هرگونه غفلت در قسمت تجهیزات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پذیرفتنی نیست.
به گزارش خبرگزاری جمهور، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز دوشنبه(۲۰جدی) در دیداری که با خانواده های شهدای نیروهای امنیتی داشت، گفت که به تجهیزات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور باید توجه جدی شود و هیچگونه غلفت در این زمینه پذیرفتنی نیست.
اقای غنی تاکید کرد که برای زخمیان نیروهای امنیتی افغانستان باید بهترین داروها استفاده شود.
رییس جمهور کشور با بیان این که فساد باعث می شود تلفات نیروهای امنیتی افزایش یابد افزود:" فساد باعث می شود که تلفات زیاد شود و هرنوع فساد که باعث افزایش تلفات می شود قابل قبول ما نیست، لازم است تمام اقدامات را در نظر بگیریم که در کاهش تلفات کمک میکند."
آقای غنی می گوید که تبعیض و سیاست های اشتباه و اختلافات در درون ارتش ملی جای ندارد و حکومت و مردم افغانستان ارتش ملی و مسلکی می خواهد.
وی دست آورد حکومت را در نشست وارسا موفقیت نیروهای امنیتی افغانستان عنوان کرده افزود:" کنفرانس وارسا را ملت ما استقبال کرد اما موفقیت در این کنفرانس را منسوبین نیروهای امنیتی با خون خود کمایی کرده است از برکت خون شهدای افغانستان بود که دنیا دوباره با افغانستان تجدید عهد کرد."
همچنان آقای غنی در بخش دیگر از سخنانش به گروه های مخالف مسلح دولت گفت که تکرار محاسبه اشتباه را انجام ندهد.
وی افزود:" پیام من به دشمنان افغانستان واضح است، دوسال پیش محاسبه غلط کردید پارسال محاسبه غلط کردید، تکرار محاسبه غلط تان را نکنید دراین خاک اگر با هدف شوم برایش بنگیرید گور تان خواهد بود."
گفتنی است که ریاست جمهوری به پاس جان بازی های نیروهای امنیتی کشور ۱۴باب اپارتمان را برای خانواده های شهدای ارتش ملی اهداء کرد.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که نیروهای امنیتی در اکثر ولایات در سنگر های نبرد به سر میبرند و گزارش ها از نبود تجهیزات کافی و فساد در بخش تدارکات نظامی نیز وجود دارد.
زهراجویا-خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 89857

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/89857/

جمهور
  https://www.jomhornews.com