عربستان مهره های قطر را از هیات مخالفان سوریه حذف می کند

28 جوزا 1396 ساعت 12:22

هیات مخالفین دولت بشار اسد امروز یکشنبه (۲۸ جوزا) اعلام کرده است که ریاض مهره های مورد حمایت قطر و نمایندگان اخوان المسلمین را از این تشکیلات جدا می کند.





هیات معارضان سوری گفته است؛ عربستان قصد دارد چهره هایی که مورد حمایت قطر هستند را از این گروه حذف کند.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ هیات مخالفین دولت بشار اسد امروز یکشنبه (۲۸ جوزا) اعلام کرده که ریاض مهره های مورد حمایت قطر و نمایندگان اخوان المسلمین را از این تشکیلات جدا می کند.
السومریه نیوز نقل می کند؛ عربستان قرار است یک نشست جدید را برای گزینش چهره های مخالف دولت اسد برگزار کند و این نشست احتمالا در اولین روزهای ماه بعد در ریاض تدویر خواهد یافت.
گفته می شود که ریاض ساختار تازه ای از هیات مخالفین دولت اسد که قرار است در نشست ژنوا شرکت کنند ریخته و به زودی از آن رونمایی خواهد کرد.
این تصمیم عربستان در پی تنش شدید بین ریاض و دوحه اتخاذ شده و ظاهرا سعودی ها عزم خود را برای هر چه بیشتر به حاشیه راندن قطر جزم کرده اند.
این رویکرد عربستان در حالی صورت می گیرد که مهمترین چهره های این هیات را، افراد مورد حمایت قطر تشکیل می دهند.
"ریاض حجاب" که از اعضای برجسته این گروه می باشد و فعلا ریاست هیات عالی معارضان سوری را بر عهده دارد؛ از مهره های مهم قطر و مورد حمایت این کشور است.
اگر چنین اتفاقی رخ دهد که دور از انتظار هم نیست؛ پیگیری نشست های صلح سوریه که به زودی دور جدید آن در ژنوا برگزار می شود را با چالشی جدی رو به رو خواهد کرد. سلسله نشست هایی که امیدواری های بسیاری ایجاد کرده بود.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 95570

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95570/

جمهور
  https://www.jomhornews.com