رییس جمهور:

حکومت در انحصار یک قوم نیست/ برنامه امنیتی کشور در یک گفتمان ملی به زودی نهایی خواهد شد

29 جوزا 1396 ساعت 15:03

رییس جمهور کشور گفته است که بزودی در یک گفتمان ملی که در آن دو الی چهار هزار نفر اشتراک خواهند داشت، برنامه امنیتی برای کابل و تمام ولایت های کشور اعلام خواهد شد.




رییس جمهور کشور گفته است که بزودی در یک گفتمان ملی که در آن دو الی چهار هزار نفر اشتراک خواهند داشت، برنامه امنیتی برای کابل و تمام ولایت های کشور اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ محمد اشرف غنی رییس جمهور، شام روز گذشته (یکشنبه ۲۸ جوزا) با شماری از اعضای نهادهای جامعه مدنی دیدار کرد.
در این دیدار آقای غنی گفت، ما از چهل سال گذشته بدینسو در درد و رنج قرار داریم و به عوض اینکه این بحران خاتمه یابد، به بحران های دوامدار دچار می شویم. اگر ما درد و اندوه چهل ساله را درک نکنیم، وضعیت کنونی را نیز درک نمی توانیم.
وی بیان داشت که در اینجا به بحث ملی و فرهنگ گوش دادن به همدیگر شدیداً نیاز است. در جامعه به حرف های همدیگر به هدفی گوش داده می شود که چگونه آنرا رد نمایند.
وی افزود، بزودی در یک اجتماع دو الی چهار هزار نفری پلان امنیتی برای کابل و تمام کشور را اعلام خواهم کرد و به حمایت همین اجماع ملی، آنرا تطبیق خواهم نمود.
محمد اشرف غنی بیان داشت که دشمنان افغانستان یک دولت قوی نمی خواهند. برای جامعه قوی افغانستان یک دولت قوی نیاز است و وعده می کنم که تمام سرک های مسدود شده کابل را دوباره باز می نمایم، اما شما باید در کنار من ایستاده شوید.
آقای غنی، بر ضرورت ایجاد یک گفتمان اقتصادی در جامعه تاکید کرده، گفت که آینده افغانستان روشن است و از اقتصاد خیالی و بی بنیاد، به سوی یک اقتصاد بنیادی در حرکت هستیم. وی افزود که با وجود این شرایط دشوار، رشد اقتصادی ما سه اعشاریه شش فیصد تخمین شده است.
وی تصریح کرد که دو سال قبل بقای نظام مطرح بود، همه صدای سقوط را بلند می کردند، آیا کسی این را می گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ما کشور را حفاظت می کنند؟ بحث ها در میزهای مدور را به یاد بیاورید، جهان در حال فرار از افغانستان بود، آیا کسی تخمین می کرد که ما از کنفرانس های وارسا و بروکسل بیشتر از ۱۵ میلیارد دالر بدست آورده می توانیم؟ دشمن این موفقیت ها را تحمل نمی تواند.
محمد اشرف غنی، برعلاوه انتقال امنیتی، سیاسی و اقتصادی، بر انتقال فرهنگی نیز اشاره کرده گفت که در دو سال گذشته، اداره کشور را با گماشتن جوانان، شش سال جوانتر ساختم. برای من اداره ای به میراث مانده بود که فرهنگ خدمت در آن وجود نداشت و فرهنگ زور، امتیاز و فساد در آن حاکم است، باید این فرهنگ سیاسی تغییر نماید و این ها را به فرهنگ وطن دوستی و خدمت مبدل می سازم.
آقای غنی این موضوع را که گویا یک قوم در حکومت حاکم است، گفت که بیایید از سفارت خانه ها گرفته تا قونسلگری ها، وزارت خانه ها و ادارات مستقل حساب نمایید که کی ها در قدرت اند. تعادل باید مراعات گردد و حق هیچ کسی باید تلف نشود.
رئیس جمهور تاکید که وحدت ملی ما زیر حمله دشمنان قرار دارد. وحدت ملی را حفظ کنید و مردم را ناامید نسازید، زیرا این جنگ افغانستان نه، بلکه جنگ بالای افغانستان است. شبکه های جهانی تروریستی و دهها شبکه اقتصاد جرمی در تلاش اند تا افغانستان جای پای در افغانستان برای شان پیدا کنند و از این طریق به جنایات شان ادامه دهند.
وی، بر انکشاف متوازن در تمام عرصه ها تاکید کرده گفت که ولسوالی های جنوب کابل از ولسوالی های ولایت پکتیکا بیشتر محروم اند. همچنان در شهر کابل نواحی وجود دارند که سرک قیرریزی شده ندارند. شما باید نقش تانرا در مسایل ملی واضح سازید.
وی افزود که نهاد های جامعه مدنی باید از متن جامعه برخاسته باشند، به کمک خارجی متکی نباشد، کارهای خویش را به گونه رضا کارانه انجام دهند و زمانیکه حکومت در راستای حاکمیت قانون و در مقابل زورمندان گام بر می دارد، باید از آن پشتیبانی کنند.
خبرگزاری جمهور- کابل


کد مطلب: 95606

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95606/

جمهور
  https://www.jomhornews.com