وزیر امنیت ترامپ: امریکا در محاصره دشمنانش قرار دارد

31 حمل 1396 ساعت 9:28




وزیر امنیت ملی امریکا می گوید که بسیاری هستند که از امریکا تنفر دارند و ایالات متحده در "محاصره گسترده" ای از دشمنان خود قرار دارد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور، جان کلی وزیر امنیت ملی امریکا که در دانشگاه جرج واشنگتن سخن می گفت به توجیه سیاست های ترامپ پرداخت و گفت: " ما توسط دشمنانمان محاصره شده ایم. کسانی که از امریکا متنفرند و دوست ندارند ما با این اتحادی که داریم زندگی کنیم".
کلی به طور مثال از مجرمین سازمان یافته تا تروریست هایی یاد کرد که به خاطر "پول" یا "عقاید واهی" و همچنین از قاچاقچیان و سازمان های مافیایی و سردمدران "بیمار" برخی کشورها نام برد که از امریکا به دلایل مخصوص خودشان متنفرند.
قصد او ظاهرا پاسخ به اعتراضات اخیر در امریکا بوده که سیاست های ترامپ را "خصمانه" و "خطرناک" عنوان کرده است.
ترامپ با کسب کمی بیشتر از نیم آرای انتخابات ۲۰۱۶، طیف بزرگی از مخالفین را پس از به ریاست جمهوری داشت. وی پس از اجرای قوانین ضد مهاجرتی، حمله لفظی به برخی کشورها، محدود کردن سفر مهاجرین به امریکا و همچنین حمله اخیر به سوریه و آمادگی برای حمله به کوریای شمالی، منتقدین سرسختی در سطح مقامات دولتی و غیردولتی پیدا کرده است.
حال وزیر امنیت ملی او احتمالا از سیاست های وی دفاع کرده و می گوید که امریکا در محاصره دشمنان است و اقدامات به عمل آمده از سوی ترامپ نیز منطقی به نظر می رسد.
وی مصرف ماریجوانا ( گیاهی که از دانه آن چرس تولید می شود) را در امریکا روزافزون توصیف کرد و تاکید نمود که این محصول درواقع "هدیه خارجی ها" به مردم امریکا بوده است. احتمالا منظور وی امریکاییان لاتین تبار است که از مکزیک و کلمبیا و سایر کشورهای امریکای جنوبی به ایالات متحده مهاجرت کرده اند.
او در لفافه به قوانین روسای جمهور قبلی امریکا – بوش پسر و اوباما – تاخت و گفت: " ... معافیت ویزا برای جنگجویانی که از اروپا به عراق و سوریه می روند و پس از گذراندن چند دوره جنگ بدون هیچ مشکلی می توانند به اروپا برگردند و سپس ویزای امریکا را بگیرند؛ برای مردم ما یک خطر جدی محسوب می شود".
این گونه اظهارنظرها همواره با انتقادهای گسترده ای رو به رو بوده است. منتقدین عنوان می کنند که امریکا یک کشور آزاد است و هر کسی می تواند به آن رفت و آمد داشته باشد و تبارز این گونه سیاست ها می تواند وضعیت امنیت این کشور را به خطر بیاندازد و میزان تنفر از آن را افزایش دهد.
خبرگزاری جمهور _ اموربین الملل


کد مطلب: 93545

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93545/

جمهور
  https://www.jomhornews.com