با حضور علمای اهل سنت ایران،

برگزاری نشست تخصصی از میلاد تا میلاد در ولایت هرات

26 قوس 1395 ساعت 13:04

به مناسبت هفته وحدت اسلامی سمینار علمی و تخصصی زیر نام از میلاد تا میلاد در ولایت هرات برگزار شد.
به گزارش جمهورنیوز، در این مراسم محور اصلی صحبت‌ها پیرامون وظیفه مسلمانان در عصر حاضر و چگونگی نهادینه شدن هرچه بیشتر وحدت اسلامی بوده است.


به مناسبت هفته وحدت اسلامی سمینار علمی و تخصصی زیر نام از میلاد تا میلاد در ولایت هرات برگزار شد.
به گزارش جمهورنیوز، در این مراسم محور اصلی صحبت‌ها پیرامون وظیفه مسلمانان در عصر حاضر و چگونگی نهادینه شدن هرچه بیشتر وحدت اسلامی بوده است.
گفتنی است که از میهمانان اصلی این همایش را یک تن از روحانیون سرشناس اهل سنت استان خراسان رضوی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌داد.
نشست تخصصی از میلاد تا میلاد به مدت دو شب متوالی با ابتکار انجمن فرهنگی آریا زمین و با حضور شماری از علمای اهل سنت ایران و افغانستان، استادان دانشگاه و سران شورای اخوت اسلامی  هرات برگزار شد.
مولوی عبدالعزیز خالقی، یکتن از امامان جمعه استان خراسان جنوبی ایران گفت: مذاهب شیعه و سنی دارای بالاترین اشتراکات در دین می‌باشند و با تمسک به کتاب خدا و سنت نبوی، دیگر محلی برای بروز اختلافات به وجود نمیاید.
به بیان وی، هرگاه که دست مسلمانان گره شده بر ریسمان امن الهی باشد، وحدت اسلامی شکل گرفته و دشمنان این آیین برحق به خواسته‌های خود نمی‌رسند.
این امام جمعه استان خراسان رضوی در کنار این یادآور شد که امت اسلامی برگرفته از تمامی مسلمانانی هستند که مخالف نفاق و از هم پاشیدگی‌ها می‌باشند.
در همین حال حجت الاسلام والمسلمین موسی رضایی، معاون شورای اخوت اسلامی ولایت هرات تلاش دشمنان دین برای ایجاد رخنه در میان مسلمانان را از خطرات مهمی عنوان کرد که همواره امت اسلامی را تهدید می‌کند.
او گفت که برادری در اسلام، فرمایش و دستور حضرت محمد(ص) می‌باشد و پیروی از آن سعادت دنیا و آخرت را به همراه میاورد.
از سویی هم شماری از استادان دانشگاه ولایت هرات بر این باور هستند که وحدت اسلامی موجود در افغانستان همچون سپری در برابر تلاش‌های دشمنان مسلمانان می‌باشد که بیش از گذشته مستحکم شده است.
بصیراحمد دانشیار، استاد خبرنگاری در دانشگاه هرات تلاش‌های علمای دینی این ولایت در جهت بارور شدن وحدت اسلامی را بسیار ارزنده خواند و این روند را خاری بر چشم اسلام ستیزان دانست.
او می‌گوید که نباید نقشه‌های خطرناکی را که شماری از کشورهای مخالف اسلام در سر دارند نادیده گرفت و تمام مسلمانان باید به وسیله وحدت و یکپارچگی با این روند مقابله کنند.
گفتنی است که نسبت به سال‌های گذشته از هفته وحدت اسلامی به صورت باشکوه‌تری در ولایت هرات تجلیل به عمل آمده است.
در برنامه‌های مختلفی که در این هفته برگزار شده، بر خلاف گذشته حضور جوانان، شخصیت‌های علمی و محققین افزایش یافته است.
یحیی فولادی - هرات


کد مطلب: 88848

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/88848/

جمهور
  https://www.jomhornews.com