خبرنگار ایتالیایی بازداشت شده در ترکیه، آزاد شد

4 ثور 1396 ساعت 19:43

"گابریله دل گرند" که برای تهیه گزارش از وضعیت نابه سامان مهاجرین متوقف شده در ترکیه به این کشور رفته بود؛ پس از دو هفته تحمل حبس، از بند رها و به کشورش بازگردانده شد.





خبرنگار ایتالیایی که دو هفته پیش از سوی پولیس ترکیه بازداشت و به زندان انداخته شده بود؛ صبح امروز دوشنبه (۴ ثور) آزاد شد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ "گابریله دل گرند" که برای تهیه گزارش از وضعیت نابه سامان مهاجرین متوقف شده در ترکیه به این کشور رفته بود؛ پس از دو هفته تحمل حبس، از بند رها و به کشورش بازگردانده شد.
این خبرنگار ایتالیایی که در ۹ آپریل سال جاری به مرز بین ترکیه و سوریه برای تهیه گزارش از وضعیت مهاجران فراری از جنگ سوریه رفته بود؛ از سوی پولیس ترکیه بازداشت شد.
دولت ترکیه مدعی بود که وی بدون مجوز لازم اقدام به این کار کرده است.
در هفته آخر بازداشت وی؛ او دست به اعتصاب غذایی زده بود. وزارت خارجه ایتالیا رسما از ترکیه خواسته بود که این شهروند کشورش را از قید آزاد کند. دولت ترکیه اما این فرد را متهم به "تهیه گزارش های جنجالی" و "بدون مجوز" کرده و گفته بود که باید از این فرد تحقیقات لازم به عمل آید.
آقای دل گرند می گوید که وی هنوز دلیل بازداشت خودش را نمی داند. او برای تهیه گزارش از شرایط پناهجویان سوری به این کشور رفته بود و به نظرش کار غیرقانونی را انجام نداده است. به گفته این خبرنگار ایتالیایی؛ وی در بدو ورود به ترکیه برنامه سفر خود به این کشور را در فرودگاه استانبول توضیح داده و پولیس این کشور را در جریان هدف سفرش قرار داده بود.
گابریله دل گرند صبح امروز با یک هواپیمای ترکیه ای از استانبول به سمت ایتالیا پرواز کرد.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 93699

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93699/

جمهور
  https://www.jomhornews.com