عملیات بازپس‌گیری میرزااولنگ آغاز شد

20 اسد 1396 ساعت 11:53

مقام‌های محلی ولایت سرپل از آغاز عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی برای بازپس‌گیری منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد این خبر می‌دهند.



مقام‌های محلی ولایت سرپل از آغاز عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی برای بازپس‌گیری منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد این خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ این عملیات شب گذشته (پنجشنبه ۱۹ اسد) از هوا و زمین آغاز شده و تا حال دو پاسگاه امنیتی که به تصرف طالبان درآمده بود، پس گرفته شده است.
در این عملیات تلفاتی به تروریستان وارد آمده اما تا حال از آمار آن اطلاع دقیقی در دست نیست.
گفتنی است که طالبان روز شنبه (۱۴ اسد) کنترول منطقه میرزااولنگ را به دست گرفتند. آنان پس از تصرف این منطقه دست به جنایات جنگی زده و دستکم ۵۲ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را به شکل بی‌رحمانه ای به شهادت رساندند. طالبان همچنان ده‌ها غیرنظامی دیگر را به اسارت گرفتند.
پس از تصرف این منطقه به دست طالبان، انتقادها از حکومت مرکزی بالا گرفت. مقام‌های محلی سرپل گفتند که آنان پس از تهاجم گروهی طالبان بر این منطقه از حکومت مرکزی خواهان اعزام نیروهای کمکی شدند اما این خواسته آنان بی‌پاسخ ماند و نیروهای امنیتی پس از ۴۸ ساعت مقاومت شدید شکست خوردند.
عملیات بازپس‌گیری منطقه میرزااولنگ، شش روز بعد از سقوط این منطقه آغاز شده است و بسیاری از شهروندان در صفحات اجتماعی به دلیل تاخیر آغاز عملیات بازپس گیری میرزااولنگ از حکومت انتقاد کرده اند.
باید یاد آور شد که پیش از آغاز این عملیات رهبران حکومت وحدت ملی، جنایت طالبان در میرزااولنگ را به شدت محکوم و تاکید کرده بودند که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور انتقام شهدای میرزااولنگ را خواهند گرفت.
خبرگزاری جمهور- سرپل


کد مطلب: 97063

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97063/

جمهور
  https://www.jomhornews.com