ده ها جریب زمین مردم پشتون زرغون هرات در غصب زورمندان مسلح است

23 ثور 1396 ساعت 16:39

شماری از مردم ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات می‌گویند که تعدادی از افراد زورمند محلی، زمین‌های آنان را غصب کرده و حتی با استفاده از اسلحه آنان را تهدید به مرگ کرده‌اند.


شماری از مردم ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات می‌گویند که تعدادی از افراد زورمند محلی، زمین‌های آنان را غصب کرده و حتی با استفاده از اسلحه آنان را تهدید به مرگ کرده‌اند.
آنان می‌گویند که در پشت این اتفاقات، مدیر مبارزه با تروریزم فرماندهی پلیس ولایت هرات قرار دارد و از زورمندان مسلح حمایت می‌کند.
به گزارش جمهورنیوز، چندین تن از بزرگان مردمی ولسوالی پشتون زرغون هرات، صبح امروز با حضور در شبکه نهادهای مدنی هرات، مدعی شدند که عده‌ای از "افراد مسلح و زورمند" که برادران فضل الرحمان خادم، مدیر مبارزه با تروریزم فرماندهی پلیس هرات هستند، زمین‌هایشان را غصب کرده‌اند.
به بیان شیرمحمد افضلی، یکی از بزرگان مردمی این ولسوالی، این زمین‌ها از مردم کم درآمد و فقیری می‌باشد که در آن دست به کشاورزی و تولید محصول می‌زدند.
او می‌گوید این قضیه تا کنون به نهادهایی از جمله شورای ولایتی ارجاع داده شده ولی هیچگونه پیشرفتی را نداشته است.
وی همچنین مقدار زمین‌هایی را که ادعا دارند غصب شده، ۲۰۰ جریب عنوان می‌کند.
همچنین ابراهیم رضایی، فردی دیگر از این معترضان معتقد است که حمایت‌های آقای خادم سبب شده تا افراد زورمند، همچنین به آزار و اذیت مردم بپردازند.
او از دولت می‌خواهد که برای حل این چالش‌ها وارد عمل شده و نگذارد که حق عده زیادی از مردم نادیده گرفته شود.
با این همه فضل الرحمان خادم، مدیر مبارزه با تروریزم فرماندهی پلیس هرات، تنها در پاسخ به تماس خبرنگارمان گفته است که این قضیه هیچ ارتباطی را با او ندارد.
وی پاسخ بیشتری به این ادعاها نداد.
در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفته که در مورد این قضیه به صورت ویژه و دقیق از جانب اداره محلی هرات پیگیری صورت می‌گیرد و هر فردی که متخلف باشد، مورد مجازات قانونی می‌شود.
او می‌گوید هر فردی که دارای اسناد و مدارک درست می‌باشد، می‌بایستی به نهادهای عدلی و قضایی مراجعه کند تا به پرونده‌اش رسیدگی شود.
مسئله غصب زمین، یکی از مهمترین مشکلات حکومت محلی هرات است.
با اینکه تلاش‌های زیادی در این قضیه صورت گرفته اما هنوز هم زمین‌های زیادی از دولت و مردم وجود دارد که در دست غاصبان قرار دارد.
یحیی فولادی - ولایت هرات


کد مطلب: 94372

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94372/

جمهور
  https://www.jomhornews.com