اتاق تجارت و صنایع افغانستان:

شرکت‌های تولیدی‌ برای رشد تجارت شان متخصصین داخلی را استخدام کنند

23 حمل 1396 ساعت 14:50

مسوولان در اتاق تجارت وصنایع افغانستان تاکید دارند که برای رشد و افزایش تولیدات داخلی باید جوانان متخصص و تحصیل کرده در شرکت های تولیدی داخلی استخدام شوند.




مسوولان در اتاق تجارت وصنایع افغانستان تاکید دارند که برای رشد و افزایش تولیدات داخلی باید جوانان متخصص و تحصیل کرده در شرکت های تولیدی داخلی استخدام شوند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ امروز چهارشنبه (۲۳حمل) نمایشگاه سه روزه ای زیرعنوان" تجارت های موثر و جوانان متخصص" با اشتراک ۹۰ شرکت بزرگ تولیدی داخلی در دانشگاه پولی‌تخنیک کابل برگزار شد.
دراین نمایشگاه مسوولان براستخدام وفراهم سازی زمینه کار برای جوانان متخصص و تحصیل کرده در کشور تاکید کردند.
محمد یونس مومند، معاون هیات عامل اتاق تجارت وصنایع افغانستان افزود که این اداره همواره در تلاش است تا از استعداد و توانایی های جوانان در بخش تولیدات داخلی کار بگیرد.
وی تاکید کرد که اگر زمینه کار و رشد جوانان در کشور فراهم شود، نیاز نیست که شرکت های تولیدی، کارمندان و انجنیران خارجی را استخدام کنند.
احمد سیرمهجور، معین مالی وزارت تحصیلات عالی نیز گفت که برگزاری این نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که مردم افغانستان به سوی خودکفایی در حرکت است.
وی تاکید کرد که تمام مردم کشور باید از تولیدات داخلی استفاده کرده و تولیدات داخلی را به محصولات وارداتی ترجیح دهند.
کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز می گوید که جوانان در راستای بهبود وضعیت افغانستان بخصوص مبارزه با فساد اداری نقش بسیار مهم دارند.
وی ازجوانان خواست که برای افراد زورمند و فاسد فرصت ندهند و برای آبادی افغانستان آستین بالا بزنند.
محمد سعید کاکر، رییس دانشگاه پولی‌تخنیک نیز می گوید که برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در ساحه اکادمیک وعلمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی افزود:"این نمایشگاه دو بُعد دارد یکی بُعد تبلیغاتی تولیدات وطن ما است و موضوع دوم که برای ما بسیار مهم است ارتباط ساحه اکادمیک با بازار کار است، دانشگاه ها به مثابه تولید متخصص به جامعه است و بازار کار به این نیروی متخصص ضرورت دارد".
حمیرا آرین، مسوول برگزاری این نمایشگاه گفت که رشد صنایع و محصولات داخلی و کمپاین آگاهی دهی برای ترویج استفاده از محصولات داخلی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.
گفتنی است که در این نمایشگاه، ۹۰ شرکت خصوصی و دولتی در بیش از ۱۰۰ غرفه کوچک، محصولات تولیدی شان را به نمایش گذاشتند.
زهرا جویا - خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 93292

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93292/

جمهور
  https://www.jomhornews.com