ریاست جمهوری:

دیدگاه افغانستان نیز در استراتیژی جدید نظامی امریکا گنجانیده شده است

29 جوزا 1396 ساعت 8:29

ریاست جمهوری کشور می گوید که در استراتیژی جدید نظامی امریکا برای افغانستان، نظریات و دیدگاه‌های دولت افغانستان نیز گنجانیده شده است.




ریاست جمهوری کشور می گوید که در استراتیژی جدید نظامی امریکا برای افغانستان، نظریات و دیدگاه‌های دولت افغانستان نیز گنجانیده شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ ریاست جمهوری تاکید می کند که فشار بر پاکستان بخشی از استراتیژی جدید نظامی امریکا در افغانستان خواهد بود.
نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که استراتیژی جدید امریکا قرار است به زودی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا تایید شود و این امر، به سود حکومت افغانستان تمام خواهد شد.
معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افزود، سربازان جدیدی امریکا در جنگ افغانستان می فرستد که موضوع اعزام سربازان بیشتر نیز طبق استراتیژی جدید امریکا صورت گرفته است و رهبران سیاسی حکومت اطمینان دارند که اعزام این سربازان در جنگ با هراس افگنان، نتیجه بخش تمام خواهد شد.
آقای آزاد تاکید کرد که وزارت امور خارجه امریکا نیز فشار آوردن بر پاکستان را در اولویت خود قرار خواهد داد و در این راستا، حکومت افغانستان اسناد و مدارک زیادی را در اختیار امریکایی ها قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد که در سال های گذشته، استراتیژی امریکا و ناتو در جنگ افغانستان نتیجه نداده است، زیرا در استراتیژی شان، دیدگاه های حکومت افغانستان در نظرگرفته نشده بود اما اکنون در این استراتیژی جدید امریکا و ناتو، دیدگاه های افغانستان مطرح شده است.
از سوی هم، برخی از آگاهان سیاسی، فرستادن سربازان بیشتر امریکایی به افغانستان را هشدار جدی به گروه طالبان میدانند.
صدیق پتمن آگاه امور سیاسی در گفتگو با خبرگزاری جمهور گفت که امریکا با فرستادن سربازان بیشتر به جنگ افغانستان، به طالبان پیام می فرستد که این گروه هرگز در افغانستان حاکم نخواهند شد.
این آگاه امور سیاسی تاکید کرد که امریکا تلاش دارد تا با تقویت جنگ افغانستان، طالبان را از طریق گزینه نظامی وادار به گفتگوهای صلح کند و از سوی هم، امریکا به حکومت افغانستان نیز بیان کرده که امنیت بدون گفتگوهای صلح، ممکن نخواهد بود.
آقای پتمن افزود که امریکا اگر با این گزینه ها در افغانستان اقدام کند، جنگ افغانستان مهار خواهد شد و دروازه گفتگوهای صلح با طالبان نتیجه خواهد داد.
وحید فرزان – خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 95588

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95588/

جمهور
  https://www.jomhornews.com