بحث های شدید در آلمان بر سر ممنوعیت برقع

30 اسد 1395 ساعت 18:19

براساس گزارش ها چندین هفته است که پیشنهاد ممنوعیت برقع موضوع بحث و جدلی شدید در آلمان است و مسئولین سیاسی محافظه کار برای ممنوعیت عمومی حجاب کامل در این کشور تلاش می کنند.





آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان در حالی که با ممنوعیت برقع در آلمان مخالفت کرد؛ اما برقع را مانعی دانست برای هم‌پیوندی مهاجران در جامعه.
به گزارش خبرگزاری جمهور، به نقل از فرانس ۲۴ وزرای داخلی چند ایالت آلمان خواهان ممنوعیت کامل برقع هستند؛ اما صدراعظم این کشور با ممنوعیت کامل برقع مخالفت کرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در بحث‌ها در باره آزادی یا ممنوعیت پوشش کامل بدن زن، از جمله چهره او، برقع را عاملی بازدارنده برای هم‌پیوندی مهاجران در جامعه آلمان دانست.
وی در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمان گفت: «به نظر من یک زن برقع‌پوش هیچ بختی برای هم‌پیوندی در جامعه آلمان ندارد».
صدراعظم آلمان اما در ارتباط با ممنوعیت برقع در این کشور حتی در شرایط خاص نیز نظری نداد؛او تنها گفت که این موضوع مشکلی حقوقی و سیاسی است که برای یافتن راه حل آن توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان "حمایت کامل مرا" در اختیار دارد.
آنگلا مرکل به این ترتیب موافقت خود را با برنامه‌های توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، در این باره اعلام کرد. دمزیر با ممنوعیت کلی برقع به خاطر دلایل حقوقی آن مخالفت کرده است.
وزیر کشور آلمان به رغم تایید این نکته که در آلمان باید چهره شهروندان نمایان باشد، با ممنوعیت برقع مخالفت کرده است، زیرا آن گونه که او می‌گوید "دادگاه قانون اساسی این ممنوعیت را نمی‌پذیرد."
دمزیر اما موافق آن است که چهره شهروندان در مکان‌هایی خاص چون دادگاه‌ها، ادارات و مدارس نباید پوشیده باشد.
در همین حال خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، درباره پیشنهاد وزارت کشور آلمان مبنی بر ممنوعیت پوشش «برقع» در برخی از اماکن این کشور توضیح داد: به توجه به نزدیکی انتخابات محلی در آلمان، اعلام این موضوع در این برهه جنبه سیاسی و نمادین دارد. باید دانست که این انتخابات در پس زمینه ای بسیار پرتنش برگزار می شود.
خبرنگار شبکه فرانس۲۴ گفت: چندین هفته است که این پیشنهاد موضوع بحث و جدلی شدید در آلمان است. در واقع چندین مسئول سیاسی محافظه کار برای ممنوعیت عمومی حجاب کامل در این کشور تلاش می کنند. در روزهای اخیر بحث شدیدی پیرامون این مسئله در آلمان وجود داشته است.
وزیر کشور آلمان نیز هفته گذشته گفت؛ ممنوعیت کامل برقع مغایر با قانون اساسی آلمان خواهد بود. در نتیجه آنچه امروز ارائه شد، نوعی مصالحه است. هدف از این طرح ممنوعیت نسبی رعایت حجاب کامل در اماکن عمومی است.
اما در درون دولت متشکل از ائتلاف بزرگ جناح راست و چپ، به هیچ وجه همه با این پیشنهاد همراه و موافق نیستند. بسیاری از سوسیال دموکرات ها در روزهای اخیر و همین امروز صبح آشکارا نسبت به اجرای چنین ممنوعیتی حتی به صورت نسبی ابراز تردید کردند.
آنان یادآور شدند ممنوعیت حجاب کامل به طور مثال در فرانسه نه تنها از هیچ حمله ای جلوگیری نکرده، بلکه مسئله ادغام مسلمانان را نیز در این کشور حل نکرده است.
گفتنی است که در چندین کشور اتحادیه اروپا از جمله فرانسه ممنوعیت برقع به تصویب رسیده است.
خبرگزاری جمهور _ امور بین الملل


کد مطلب: 83905

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/83905/

جمهور
  https://www.jomhornews.com