اپوزیسیون " محور مردم افغانستان " اعلام موجودیت کرد

25 سرطان 1396 ساعت 16:21

اپوزیسیونی زیر نام " محور مردم افغانستان" به رهبری رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی، داکتر رنگین دادفر اسپنتا و برخی از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پشین دولتی، امروز در کابل اعلام موجودیت کرد.



رحمت الله نبیل از رهبران این اپوزیسیون می‌گوید که وضعیت کنونی غیر قابل قبول است و ما به هدف بیرون رفت از وضعیت بحرانی کنونی و تامین حقوق مردم اپوزیسیون " محور مردم افغانستان " را شکل داده ایم.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ اپوزیسیونی زیر نام " محور مردم افغانستان" به رهبری رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی، داکتر رنگین دادفر اسپنتا و برخی از چهره‌های سیاسی امروز یکشنبه ( ۲۵ سرطان ) در کابل اعلام موجودیت کرد.
رحمت الله نبیل رییس پیشن امنیت ملی و یکی از رهبران اپوزیسیون " محور مردم افغانستان "، وضعیت کنونی را غیر قابل قبول دانسته می‌گوید که " محور مردم افغانستان " به هدف بیرون رفت از وضعیت بحرانی کنونی و تامین حقوق مردم شکل گرفته است.
به گفته‌ آقای نبیل؛ حفظ استقلال و تمامیت ارضی، بازگشت به قانون اساسی و بازگشت به مشروعیت سیاسی، تامین عدالت اجتماعی، صلح پایدار و عادلانه، حاکمیت قانون و حکومت‌داری خوب، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان، برگزاری انتخابات شفاف از جدی‌ترین خواسته‌های این اپوزیسیون است.
وی تاکید کرد که " محور مردم افغانستان " برضد بی عدالتی‌ها، استبداد، تبعیض و تعصب مبارزه نموده و نمی‌گذارند که کشور یکبار دیگر به سوی بحران گذشته کشانده شود.
آقای نبیل افزود که حضور آنان در صحنه سیاست برای رسیدن به قدرت و شریک شدن با حکومت وحدت ملی نیست بلکه آنان به خاطر سیاست‌های دروغین و فریبنده یک حلقه خاص که می‌خواهد با استفاده از امکانات دولتی آزادی بیان را سرکوب کنند به میدان آمده اند.
رییس پیشین امنیت ملی، خاطر نشان کرد که اگر حکومت با تاخیر در انتخابات در پی ادامه قدرت باشد این کار حکومت به معنی ادامه دولت زدایی، تروریزم، جنگ، سرکوب حرکت‌های اجتماعی، بیکاری و فقر خواهد بود.
همزمان با این داوود علی نجفی وزیر پیشین هوانوردی ملکی می‌گوید که برگزاری انتخابات در زمان معین آن خط قرمز اپوزیسیون " محور مردم افغانستان " است. وی از حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات خواست که به این بی قانونی ها پایان بدهد. آقای نجفی بر استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرده و از حکومت خواست که به کمیسیون مستقل انتخابات نباید به گونه تصدی نگاه کند.
داکتر رنگین دادفر اسپنتا از دیگر رهبران این اپوزیسیون از چگونگی سیاست خارجی افغانستان با دیگر کشورهای دنیا سخت انتقاد کرده می‌گوید حکومت نباید در سیاست خارجی خود با کشورهای خارجی و مخصوصا پاکستان تمکین و تضرع کند.
اپوزیسیون " محور مردم افغانستان " پس از آن اعلام موجودیت می‌کند که چندی پیش رییس جمهور غنی در یک نشست خبری از ناراضیان حکومت خواسته بود اگر پیشنهادهای اصلاحی دارد به میدان بیاید.
عبدالاحد فقیری- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 96307

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/96307/

جمهور
  https://www.jomhornews.com