رزمایش هوایی امریکا و کوریای جنوبی در حساس ترین شرایط ممکن آغاز شد

28 حمل 1396 ساعت 10:33

این مانور هوایی مشترک از امروز (۲۸ حمل) آغاز شده؛ آن هم درست زمانی که کوریای شمالی در معرض تهدید امریکا قرار دارد و پیونگ یانگ نیز هشدار داده است که هر عمل تحریک آمیز ممکن است آغازگر جنگ باشد.




جنگنده های امریکایی و کوریای جنگی در حساس ترین شرایط ممکن در شبه جزیره کوریا، یک رزمایش جدید هوایی را در منطقه آغاز کردند.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ این مانور هوایی مشترک از امروز (۲۸ حمل) آغاز شده؛ آن هم درست زمانی که کوریای شمالی در معرض تهدید امریکا قرار دارد و پیونگ یانگ نیز هشدار داده است که هر عمل تحریک آمیز ممکن است آغازگر جنگ باشد.
به گزارش رسانه های چینی؛ این مانور همه ساله با اشتراک دو کشور برگزار می شود اما برگزاری آن در چنین شرایطی، حساسیت های منطقه ای را به همراه داشته است.
در عین حال؛ این رزمایش از سوی امریکا و کوریای شمالی، صراحتا هشداری به پیونگ یانگ خوانده شده است. مساله ای که از نظر چین امری تنش زا ارزیابی می شود.
این مانور سالانه موسوم به "غرش مکس" جزو رزمایش های مشترکی است که دو کشور برای تثبیت قدرت نظامی خود در منطقه و به نمایش گذاشتن پیشرفته ترین جنگنده های خود انجام می دهند.
گفته می شود که در این رزمایش بیشتر از هزار سرباز نیروی هوایی دو کشور حضور دارند و به مدت دو هفته این مانور را ادامه خواهند داد.
هم اکنون "مایک پنس" معاون رییس جمهوری امریکا نیز در کوریای جنوبی به سر می برد و یک سفر منطقه ای را از این کشور در آسیا انجام خواهد داد که اولین مقصد وی جاپان است.
در این رزمایش قرار است امریکا از هواپیماهای "اف۱۶" و "آ وی ۸- بی" استفاده کند و کوریای شمالی نیز جنگنده های "اف ۴" ، "اف ۱۶" ، "اف ۵" و "اف ۱۵" خود را آزمایش می کند.
معمولا کوریای شمالی به این گونه تحرکات نظامی همیشه واکنش های دیپلوماتیک داشته؛ اما تاهنوز پیونگ یانگ اظهارنظری در این رابطه نکرده است.
خبرگزاری جمهور _ اموربین الملل


کد مطلب: 93427

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/93427/

جمهور
  https://www.jomhornews.com