نگرانی از تکرار فاجعه میرزااولنگ؛

والی سرپل:نیروهای تازه نفس به رهبری مقام‌های ارشد امنیتی وارد سرپل شدند

18 اسد 1396 ساعت 15:04

والی سرپل می گوید که نیروهای تازه نفس به رهبری مقام های ارشد امنیتی برای آغاز عملیات کوبنده بر ضد طالبان و داعش وارد این ولایت شده اند.




والی سرپل می گوید که نیروهای تازه نفس به رهبری مقام های ارشد امنیتی برای آغاز عملیات کوبنده بر ضد طالبان و داعش وارد این ولایت شده اند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ ظاهر وحدت والی سرپل پس از چاشت امروز(چهار شنبه ۱۸ اسد) در یک نشست خبری با رسانه ها گفت که نیروهای تازه نفس به رهبری ژنرال شریف یفتلی رییس ستاد ارتش، جنرال مرادعلی مراد معین ارشد امنیتی وزارت داخله و فرماندهان امنیتی زون شمال وارد سرپل شده اند تا عملیات کوبنده علیه طالبان و داعش را در این ولایت آغاز کنند.
آقای وحدت افزود: "ما با مقام های ارشد امنیتی جلسه داشتیم و تا فردا تصمیم نهایی خود را برای آغاز عملیات باز پس گیری منطقه میرزااولنگ و دیگر مناطق سرپل خواهیم گرفت".
او به اشاره به این که نیروهای مستقر در سرپل به تنهایی توان راه اندازی عملیات را نداشتند، گفت که از آدرس حکومت مرکزی اطمینان نابودی تروریستان طالب و داعش و انتقام گیری جدی مردم منطقه میرزااولنگ را به دست آورده که امیدوار است اجرایی شود.
وحدت تاکید ورزید تا زمانیکه نیروهای امنیتی اعزامی به سرپل عملیات قناعت بخشی را برای بازگرداندن آرامش به مردم سرپل انجام ندهند، اجازه نخواهد داد از این ولایت پس بروند.
در همین حال، شریفی بلخابی نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان وضعیت کنونی منطقه میرزااولنگ و سرپل را نگران کننده خوانده و گفت که امروز هم طالبان و داعش در منطقه علف سفید نزدیک منطقه میرزااولنگ تجمعاتی داشته اند که به گفته وی "معلوم نیست بازهم چه حادثه شومی را می آفرینند".
آقای بلخابی درصحبت با خبرگزاری جمهور، وضعیت منطقه میرزااولنگ را نگران کننده خواند و گفت که تاهنوز در وضعیت منطقه میرزااولنگ بهبودی نیامده و ساحه زیر کنترل طالبان و داعش قرار دارد.
به گفته وی، امروزهم جسد ۶ شهید دیگر از این منطقه دریافت شده است.
والی سرپل نیز خاطر نشان کرد که با مقام های ارشد امنیتی هرچه زودتر تصمیم خواهند گرفت تا مردم میرزااولنگ را از این وضعیت نجات دهند.
آقای وحدت گفت که تا هنوز آمار جدید از تلفات، گیرماندگان و بیجا شدگان مردم منطقه میرزااولنگ در دست نیست ولی بررسی در زمینه آغاز شده است.
او گفت که کمک های کنونی سطح ولایت برای بیجاشدگان بسنده نیست و از حکومت جامعه جهانی و موسسات خیریه خواست تا کمک های بیشتری به بیجاشدگان سرپل انجام دهند.
از سوی دیگر، ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری جمهور گفت که بر بنیاد معلومات تا هنوز ۵۲ غیرنظامی در میرزااولنگ بدست طالبان و داعش شهید شده اند و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.
منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل پس از چند روز درگیری شدید، سرانجام روز شنبه به دست طالبان و داعش سقوط کرد.
گزارش‌ها از این منطقه حاکی از آن است که طالبان و داعش پس از تسلط بر میرزالولنگ، حدود ۵۰ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را به شکل دسته جمعی تیرباران کرده اند.
روز گذشته بیش از ۲۳۰ نفر از منطقه میرزااولنگ به مرکز ولایت سرپل انتقال داده شدند و شمار زیادی هنوزهم در این منطقه گیر مانده اند.
عبدالله امینی- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 97027

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97027/

جمهور
  https://www.jomhornews.com