نخست وزیر عراق خطاب به داعشی ها: قول می دهیم عادلانه محاکمه شوید

28 ثور 1396 ساعت 8:27

نخست وزیر عراق دیروز (۲۷ ثور) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جنگ موصل به پایان رسیده و داعشی ها هم اگر خودشان را تسلیم کنند؛ دولت آنها را به شکل عادلانه محاکمه خواهد کرد.





حیدر عبادی نخست وزیر عراق از داعشی ها خواسته است که اگر خود را تسلیم کنند؛ آنها "عادلانه" محاکمه خواهند شد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ نخست وزیر عراق دیروز (۲۷ ثور) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جنگ موصل به پایان رسیده و داعشی ها هم اگر خودشان را تسلیم کنند؛ دولت آنها را به شکل عادلانه محاکمه خواهد کرد.
جنگ موصل به گفته آقای عبادی اکنون به پایان خود نزدیک است و بیشتر از ۹۰ درصد کل این ولایت به دست دولت افتاده و ارتش این کشور با نیروهای بسیج مردمی "حشدالشعبی" به سوی پیروزی نهایی در حرکت هستند.
او شکست و نابودی کامل داعش را در این مناطق قطعی قلمداد نمود و از نیروهای این گروه تروریستی خواست تا بدون مقاومت خود را تسلیم کنند تا دولت آنها را به صورت علنی و عادلانه محاکمه کند.
او همچنین از آغاز یک عملیات نظامی بزرگ در نزدیکی ولایت کربلا و انبار خبر داد. وی گفت که در این عملیات باقی مانده های داعش در این مناطق از بین خواهند رفت و برنامه پاکسازی کل عراق از لوث این گروه همچنان پیشرفت خواهد کرد.
او گفت که این عملیات در مناطقی چون " راحلیه و نخیب" هم اکنون آغاز شده است.
ولایت نینوا و بخش هایی از کرکوک هم اکنون در اختیار داعش قرار دارد و نخست وزیر عراق وعده داده که به زودی و پس از پایان عملیات موصل، عملیات های سنگین نظامی در این مناطق تشدید خواهد شد.
دولت مرکزی عراق با هماهنگی و همکاری اقلیم کردستان در این مناطق که بخشی از ساکنان آن را کُردها تشکیل می دهند؛ عملیات های نظامی خود را راه اندازی کرده است.
نخست وزیر عراق می گوید که تا پایان هفته بعدی، عملیات پاکسازی موصل به پایان خواهد رسید.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 94542

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94542/

جمهور
  https://www.jomhornews.com