ارگ در روز جهانی حقوق بشر: روی بهبود وضعیت زندان های کشور کار می شود

20 قوس 1395 ساعت 21:36

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که حکومت افغانستان بر حفظ آزادی بیان، کرامت انسانی و تأمین حقوق شهروندان کشور متعهد می‌باشد و این ارزش‌ها را بر پایۀ قوانین نافذۀ کشور تقویت و حمایت همه‌جانبه می‌نماید.




ارگ ریاست جمهوری مناسبت روز جهانی حقوق بشر از بهبود وضعیت زندان‌های کشور و جلوگیری از شکنجۀ زندانیان خبر داده و می گوید بیش از هروقت دیگر وضعیت را تحت نظارت دارد و سهولت‌های لازم را برای زندانیان مهیا کرده‌است.
به گزارش خبرگزاری جمهور،ارگ ریاست جمهوری طی اعلامیه ای به مناسبت روز جهانی حقوق بشر می گوید: مردم و دولت افغانستان که طی سال‌های متمادی شاهد نقض موارد حقوق بشری بوده‌اند، این روز را مهم و با ارزش می‌پندارند.
دهم دسامبر برابر است با روز جهانی حقوق بشر و روز ملی یادبود از قربانیان جنگ که همه‌ ساله از این روز در افغانستان تجلیل می‌گردد.
در خبرنامه ارگ آمده است که مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در فصل جدید سیاسی با حفظ ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشری در تلاش‌اند، تا کرامت انسانی و حقوق بشری به‌حیث یک ارزش فرهنگی در کشور بیشتر نهادینه شود. متأسفانه هنوزهم گروه‌های تروریستی در افغانستان با انجام اعمال وحشیانه دست به جنایت بشری زده و حقوق بشری را به‌صورت گستردۀ آن نقض می‌کنند.
ارگ در این اعلامیه آورده است که حکومت وحدمت ملی در راستای حمایت از امنیت جانی شهروندان کشور و در زمینۀ تأمین ارزش‌های حقوق بشری، در برابر این گروه‌ها با تمام توان ایستادگی می‌نماید و درعین حال می‌کوشد تانیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ساحۀ مسوولیت شان به این مهم (حقوق بشر) بیش از گذشته توجه نمایند.
بر اساس این خبرنامه حکومت، روی چگونگی بهبود وضعیت زندان‌های کشور و جلوگیری از شکنجۀ زندانیان کار نموده، بیش از هروقت دیگر وضعیت را تحت نظارت دارد و سهولت‌های لازم را برای زندانیان مهیا کرده‌است.
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که حکومت افغانستان بر حفظ آزادی بیان، کرامت انسانی و تأمین حقوق شهروندان کشور متعهد می‌باشد و این ارزش‌ها را بر پایۀ قوانین نافذۀ کشور تقویت و حمایت همه‌جانبه می‌نماید.
دهم دسمبر مصادف با روز جهانی حقوق بشر است؛ اما براساس معلومات کمیسیون مستقل حقوق بشر، وضعیت حقوق بشری مردم افغانستان در سال جاری میلادی بدتر شده و دسترسی به این حقوق محدودتر شده است.
گسترش جنگ و ناامنی تاثیر ناگواری بر حقوق بشری مردم افغانستان داشته است. حدود یک میلیون نفر در داخل کشور از ترس جنگ و خشونت، خانه‌ها و روستاهای خود را ترک کردند و زیر خیمه‌های سرد شب و روزشان را سپری می‌کنند.
براساس آمار وزارت مهاجرین، در جنگ‌های سال جاری خورشیدی، بیش از ۹۰ هزار خانواده از ولایات کندز، فراه،


کد مطلب: 88602

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/88602/

جمهور
  https://www.jomhornews.com