بازماندگان رویداد انفجاری اخیر هرات:

اگر دولت تروریستان را دستگیر نکند، دیگر جایی برای اعتماد باقی نمی‌ماند

25 ثور 1396 ساعت 16:54

بازماندگان کشته شدگان انفجار تروریستی جمعه ۲۲ ثور در ولایت هرات می‌گویند اگر حکومت به زودترین فرصت عاملان این رویداد را دستگیر و به سزای کارشان نرساند، اعتمادی دیگر به حکومت نخواهند داشت.


بازماندگان کشته شدگان انفجار تروریستی جمعه ۲۲ ثور در ولایت هرات می‌گویند اگر حکومت به زودترین فرصت عاملان این رویداد را دستگیر و به سزای کارشان نرساند، اعتمادی دیگر به حکومت نخواهند داشت.
در روز جمعه اخیر که مصادف با سالروز میلاد حضرت امام زمان(عج) بود، یک حمله انفجاری در محله حاجی عباس شهر هرات، شش کشته و ۱۸ زخمی برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری جمهور، خانواده سیدحسن، نانوایی که از جمله کشته‌شدگان این رویداد بود، ناراضی از این هستند که نیروهای امنیتی نتوانسته‌اند مانع بروز حوادثی از این قبیل شوند.
به بیان سیداسماعیل، پدر این شهید، این اتفاق ضربه محکمی را به روح و روان عده زیادی از مردم وارد کرده و اگر حکومت عاملان این حادثه را دستگیر و بالای چوبه دار نبرد، دیگر جای اعتماد به مقامات باقی نمی‌ماند.
او همچنین ناراضی از این است که نیروهای امنیتی در ابتدا این حادثه را ناشی از انفجار کپسول‌های گاز معرفی کرده بودند و نه یک حمله تروریستی.
اما مسئولان محلی هرات بر این باور هستند که عاملان چنین رویدادی به حتم از سوی نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که این رویداد انفجاری کار دشمنان افغانستان بوده و قوای نظامی در نزدیکی‌ها این افراد را دستگیر می‌کنند.
او همچنین افزوده که رویداد روز جمعه اخیر، می‌توانست تلفات بیشتری را به بار آورد ولی فرد تروریست موفق نشد تا موتورسایکل دارای مواد منفجره را به جایی که از پیش مد نظر داشت، منتقل کند.
با این همه مسئولان شورای ولایتی هرات بر این باور هستند که چنین حوادثی به خاطر از بین بردن وحدت مردم مسلمان افغانستان و به خصوص هراتیان صورت می‌گیرد.
سکینه حسینی، منشی شورای ولایتی هرات از مردم این ولایت خواست تا وحدت را حفظ کنند و مانع این شوند که دشمنان اسلام و افغانستان، به خواسته‌های خود برسند.
او همچنین با جدیت از مقامات دولتی خواست تا خط پایانی را به این چنین رویدادهای تروریستی بگذارند.
در یک سال گذشته حدود هفت رویداد انفجاری مساجد و اماکن مذهبی ولایت هرات را هدف قرار داده است.
در این مدت حتی یک نفر از شاخه‌های اصلی این حوادث دستگیر نشده‌اند.
یحیی فولادی


کد مطلب: 94443

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94443/

جمهور
  https://www.jomhornews.com