۲۳ کشته و زخمی در حمله انتحاری به مهمانخانه والی قندهار

22 جدی 1395 ساعت 8:58

سخنگوی والی قندهار در صحبت به خبرگزاری جمهور گفت که این حمله حوالی ساعت ۶:۳۰ شام روز گذشته در مقر مهمانخانه والی قندهار رخ داد که در نتیجه آن ۸تن کشته و ۱۴تن دیگر زخمی شدند.



سخنگوی والی قندهار می گوید که در نتیجه حمله انتحاری شام گذشته در مهمانخانه والی این ولایت ۲۳ تن از مقامات بلند رتبه دولتی، تاجران، مهمانان خارجی کشته وزخمی شدند.
صمیم خپلواک، سخنگوی والی قندهار در صحبت به خبرگزاری جمهور گفت که این حمله حوالی ساعت ۶:۳۰ شام در مقر مهمانخانه والی قندهار رخ داد که در نتیجه آن ۸تن کشته و ۱۴تن دیگر زخمی شدند.
آقای اخپلواک افزود که دراین مهمان خانه والی قندهار، ، معاون والی، سفیر امارات متحده عربی دیپلمات ها و تجاران و مقامات بلند رتبه حضور داشتند.
وی افزود که دراین حادثه به افراد عادی آسیب نرسیده اما مقامات بلند رتبه دولتی، مهمانان خارجی و تاجران ملی آسیب دیده اند.
آقای خپلواک می گوید که وضعیت صحی سفیر امارات عربی و والی قندهار بهبود یافته اما وضعیت صحی معاون والی وخیم بوده و جای نگرانی دارد.
وی می گوید که درمیان ۱۴تن زخمیان همایون عزیزی والی و جمعة‌الکعبی سفیر امارات متحده عربی، معاون والی و رییس دفتر والی قرار دارند.
سخنگوی والی قندهار در مورد هویت کشته شدگان جزئیات ارایه نکرد.
اما منابعی می گوید که عبدالعلی شمسی معاون والی و شاه محمد رئیس روابط خارجی این ولایت کشته شده‌اند.
این رویداد در حالی به وقوع می‌پیوندد که سفیر امارات متحده عربی در افغانستان با تعدادی از تجار و مقامات این ولایت در یک مهمانی در مهمانخانه والی قندهار حضور داشتند.
بر اساس گزارش‌ها جنرال عبدالرازق ، فرمانده پولیس قندهار و خانم نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی افغانستان نیز در این مهمانی دعوت شده بودند اما معلوم نیست که آنان در این مهمانی حضور داشتند یا خیر.
گفتنی است که روز گذشته سه حمله انتحاری خونین در کشور در ولایات قندهار، هلمند و کابل رخ داد که در نتیجه آن نزدیک به ۲۰۰ تن کشته وزخمی شدند.
زهراجویا-خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 89944

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/89944/

جمهور
  https://www.jomhornews.com