انقلاب ایران مشعل راه برای دیگر جنبش های اسلامی شد

20 دلو 1394 ساعت 16:05

رییس کانون علمی و تحقیقات اسلامی افغانستان؛ انقلاب ایران را یکی از تاثیرگذارترین تحولات بر نهضت های اسلامی خواند و بیان داشت که انقلاب ایران مشعل راه برای دیگر جنبش های اسلامی بوده و می باشد.



انقلاب ایران نه یک انقلاب ملی بلکه یک انقلاب اسلامی بود که توانست بر تمام جوامع اسلامی سایه افکنده و به الگوی بیداری اسلامی تبدیل شود.
انقلاب سال ۱۳۵۷ هجری شمسی ایران یکبار دیگر عظمت اسلام را احیا کرد و به جهانیان نشان داد که می توان بدون وابسته بودن به سیاست غرب یا شرق؛ نظامی قدرتمند با پشتوانه ارزشهای اسلامی داشت.
مولوی عطاءالرحمن سلیم رییس کانون علمی و تحقیقات اسلامی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری جمهور درباره اهمیت و تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر جنبش های اسلامی گفت که انقلاب اسلامی مایه ی امید برای تمامی نهضت های اسلامی بود.
مولوی سلیم بیان داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جنبش‌های اسلامی، بویژه مجاهدین افغانستان به پیروزی خود امیدوار شدند و موضع آن ها در مبارزه علیه حکومت کمونیستی و تجاوز ارتش سرخ به افغانستان، مستحکم‌تر شد.
وی اظهار داشت: "تمام خیزشهای اسلامی در آن زمان با یکدیگر در ارتباط بودند و در تلاش اقامه یک نظام اسلامی بودند و به خاطر برپایی یک نظام و حکومت اسلامی در تلاش بودند که خوشبختانه در ایران سعی و تلاش و جانفشانی ها تحت رهبری امام خمینی در ایران شکل گرفت و به موفقیت رسید و آن جنبش به پیروزی رسید".
این کارشناس مسایل دینی افزود:" انقلاب ایران تاثیرات مثبتی را بر سایر جنبش های اسلامی گذاشت و مایه ی امید برای تمام سازمان و تشکل هایی شد که به احیای مجدد عظمت اسلام و برقراری عدالت اجتماعی و اقامه ی عدل اسلامی امیدوار بودند".
رییس کانون علمی و تحقیقات اسلامی افغانستان؛ انقلاب ایران را یکی از تاثیرگذارترین تحولات بر نهضت های اسلامی خواند و بیان داشت که به صراحت می توان گفت که انقلاب ایران مشعل راه برای دیگر جنبش های اسلامی بوده و می باشد.
مولوی سلیم در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت قوی ایران از مردم افغانستان در برابر تجاوز اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت که حمایت دولت ایران از جهاد افغانستان را می توان به عنوان یکی از مؤلفه های پیروزی مجاهدین در برابر شوروی برشمرد.
زهرا جویا- خبرگزاری جمهور



کد مطلب: 76614

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/report/76614/

جمهور
  https://www.jomhornews.com