ترامپ: احتمال حمله به ونزویلا وجود دارد!

21 اسد 1396 ساعت 11:00

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا شب گذشته (۲۰ اسد) در جریان یک نشست خبری گفت: اگر دولت ونزویلا به رویه کنونی خود بر ضد مردم ادامه دهد؛ امریکا گزینه های زیادی روی دست دارد که در صورت نیاز، یکی از آنها حمله نظامی به این کشور خواهد بود.





ترامپ به ونزویلا هشدار داده است که اگر بحران سیاسی در این کشور هر چه زودتر حل نگردد؛ امریکا روی حمله نظامی به این کشور تمرکز خواهد کرد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا شب گذشته (۲۰ اسد) در جریان یک نشست خبری گفت: اگر دولت ونزویلا به رویه کنونی خود بر ضد مردم ادامه دهد؛ امریکا گزینه های زیادی روی دست دارد که در صورت نیاز، یکی از آنها حمله نظامی به این کشور خواهد بود.
به نقل از رویترز؛ ترامپ در جریان این نشست تاکید کرد: تا زمانی که دموکراسی در این کشور حکم فرما نشود و رییس جمهوری این کشور به خواسته های مردم احترام نگذارد؛ هیچ تماسی بین دو رییس جمهور برقرار نخواهد شد.
این گفته ترامپ، در پاسخ به درخواست نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزویلا ابراز گردیده است. مادورو دیروز از ترامپ خواسته بود تا به صورت مستقیم با همدیگر گفتگو کنند.
ونزویلا ماههاست که صحنه خشونت های خیابانی و درگیرهای سیاسی است و مخالفین دولت، رییس جمهوری این کشور را متهم به دیکتاتوری و اعمال سیاست های "غلط و مخرب" کرده و خواهان برکناری وی هستند.
تشکیل مجلس موسسان با تغییر قانون اساسی این کشور، یکی از حربه هایی بود که مادورو برای فرونشاندن مخالفت ها با دولت انجام داد؛ اما اعتراضات خیابانی بر ضد حاکمیت نیکلاس مادورو، تا هنوز هم به قوت خود باقی است.
اظهارات اخیر ترامپ با واکنش "ولادیمیر پادرینو" وزیر دفاع ونزویلا رو به رو شده و او گفته است: " این تهدید یک حماقت و دیوانگی بزرگ است و ما بارها گفته ایم که امریکا مدت هاست به دنبال یک حمله برنامه ریزی شده بر ضد ماست".
پنتاگون وزارت دفاع امریکا نیز در پیوند به سخنان ترامپ تصریح کرده است که این کشور به دنبال حمایت از مردم ونزویلا و حراست از منافع ایالات متحده است؛ اما حمله برنامه ریزی شده ای در دستور کار قرار ندارد.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 97071

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97071/

جمهور
  https://www.jomhornews.com