تاخیر در توزیع دیپلوم‌، فرصت های کاری را از جوانان تحصیل کرده گرفته است

13 ثور 1396 ساعت 14:05

شماری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور می گویند که وزارت تحصیلات عالی با تاخیر در توزیع دیپلوم‌های شان، فرصت های خوب شغلی و تحصیلی را از آنان گرفته است.



شماری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور می گویند که وزارت تحصیلات عالی با تاخیر در توزیع دیپلوم‌های شان، فرصت های خوب شغلی و تحصیلی را از آنان گرفته است.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ این فارغ التحصیلان از تاخیر در توزیع دیپلوم های شان انتقاد کرده و مسوولان وزارت تحصیلات عالی را به فساد متهم می‌کنند.
با آن‎که بیشتر از چهار ماه از فراغت دانشجویان سال ۱۳۹۵ دانشگاه‌های کشور می‌گذرد، شماری از فارغ التحصیلان از کارکرد وزارت تحصیلات عالی در زمینه توزیع دیپلوم از سوی این وزارت شکایت می کنند.
فرشته محبوبی، فارغ التحصیل دانشکده‌ ژورنالیزم دانشگاه کابل به خبرگزاری جمهور می‌گوید " عدم توزیع دیپلوم از سوی وزرات تحصیلات عالی سبب شده تا ما نزدیک به پنج ماه خانه‌نشین باشیم، وقتی ما به مسوولین مراجعه می‌کنیم آنان با بهانه آوردن اینکه ما ( مسوولین ) کار دیپلوم تان را خلاص میکنیم کار ما را معطل می‌کند".
قرار بود وزارت تحصیلات عالی کارهای دیپلوم های تحصیلی دانشجویان را از طریق کارمندان این وزارت به همکاری دانشکده‌های مربوطه تکمیل کرده و در ۱۵ جدی سال ۱۳۹۵ طی برنامه های جداگانه به دانشجویان فارغ شده توزیع کند.در سال های گذشته دانشجویان خودشان پروسه اخد دیپلوم های شان را پی گیری می کردند.
مهدی اخلاقی، فارغ التحصیل رشته روابط‌ بین‌الملل یکی از دانشگاه‌های خصوصی شهر کابل از تاخیر در توزیع دیپلوم ها از سوی وزارت تحصیلات به شدت انتقاد کرده گفت" وزارت تحصیلات عالی وقتی مسوولیت طی مراحل کار دیپلوم های ما را به عهده گرفت این روند کُند و پیچیده شد و ما قربانی این بروکراسی وزارت تحصیلات عالی شدیم و از چندین بورسیه تحصیلی و فورم گرفتن در اداره های دولتی باز ماندیم".
امان فرهنگ، فارغ التحصیل دانشگاه کابل به خبرگزاری جمهور گفت " بخاطری‎که دیپلوم نداشتم، تاهنوز نتوانستم شغل دولتی برای خودم پیدا کنم و از همین خاطر نتوانستم به هیچ بورسیه تحصیلی ثبت نام کنم، وزارت تنها به کسا‌نی‌که شناخت و واسطه داشتند دیپلوم داده و نزدیک به پنج ماه است که سرگردانیم".
هر چند خواستیم دیدگاه وزارت تحصیلات عالی را در این زمینه داشته باشیم که متاسفانه طی تماس های مکرر موفق به آن نشدیم.
گفتنی است که نزدیک به دو ماه پیش وزارت تحصیلات عالی اعلام کرده بود که بیش از یک میلیون دیپلوم دانشجویان برای توزیع آماده شده و به زودترین فرصت توزیع خواهد شد. اکنون ظاهرأ این حرف نیز جامعه عمل نپوشیده است.
عبدالاحد فقیری- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 94000

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94000/

جمهور
  https://www.jomhornews.com