شهرداری کابل و چالش ۲۰ هزار سگ ولگرد و دیوانه

20 اسد 1396 ساعت 7:44

مسوولان در ریاست تنظیف شهرداری کابل می‌گویند که آنان برای نابودی سگ‌های دیوانه از شهرکابل، پروسه‌ واکسین کردن و عقیم ساختن این سگ‌ها را روی دست گرفته اند.




مسوولان در ریاست تنظیف شهرداری کابل می‌گویند که آنان برای نابودی سگ‌های دیوانه از شهرکابل، پروسه‌ واکسین کردن و عقیم ساختن این سگ‌ها را روی دست گرفته اند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ اگر از مشکلات امنیتی و دیگر مشکلات شهر کابل بگذریم، افزایش سگ‌های ولگرد و دیوانه در این شهر به یک نگرانی جدی برای باشندگان کابل تبدیل شده است.
سگ‌هایی که آرامش را از مردم گرفته و گشت و گذار پایتخت‌نیشنان را حتی در جریان روز به مشکل روبرو کرده است.
شماری از شهروندان کابل از موجودیت سگ‌های دیوانه و ولگرد ابراز نگرانی کرده می‌گویند که در برخی مواقع حتی آنان نمی‌توانند به راحتی از کوچه‌ها عبور کنند و نیز از ترس گزیدن این سگ‌ها کودکان‌شان را تمام روز در خانه‌ها و حویلی‌های شان نگه می‌دارند.
احمد بهزاد غیاثی رییس اداره تنظیف شهرداری کابل می‌گوید بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که در هفده ناحیه شهرکابل نزدیک به بیست هزار سگ دیوانه و ولگرد وجود دارد.
بربنیاد گفته‌های آقای غیاثی سگ‌های دیوانه شهرکابل مبتلا به ویروس " سگ دیوانه " هستند . آقای غیاثی می‌گوید سالانه بیش از ۶۰ نفر در شهرکابل؛ در اثرگزیدن سگ‌هایی که مبتلا به ویروس " سگ دیوانه " هستند از بین می‌روند.
موجودیت نزدیک به بیست هزار سگ دیوانه و ولگرد در شهرکابل نه تنها برای شهروندان کابل بلکه برای اداره شهردای کابل نیز یک چالش جدی بشمار می‌آید.
رییس اداره تنظیف شهرداری کابل می‌گوید برای نابودی سگ‌های دیوانه، پروسه‌های واکسین کردن و عقیم ساختن این سگ‌ها را روی دست گرفته اند.
آقای غیاثی به خبرگزاری جمهور گفت، نخست سگ‌های دیوانه و ولگردی که مبتلا به ویروس " سگ دیوانه " هستند، شناسایی شده و واکسین می‌‌شوند. وی افزود سگ‌های ولگردی که مبتلا به این ویروس نیستند واکسین نمی‌شوند.
آقای غیاثی می‌گوید که پروسه واکسین سگ‌های دیوانه از ناحیه چهارم شهرداری کابل آغاز شده و به زودی این پروسه در دیگر ناحیه‌های شهر نیز آغاز خواهد شد.
رییس اداره تنظیف شهرداری کابل بیان داشت که پروسه عقیم سازی سگ‌های ولگرد را پس از ختم پروسه واکسین برای ازبین بردن نسل این نوع سگ‌ها آغاز خواهد کرد.
آقای غیاثی می‌گوید که اداره تنظیف شهردای کابل تلاش می‌کند تا پایان سال جاری هشتاد درصد شهرکابل از وجود سگ‌های دیوانه و ولگرد پاکسازی شود.
پیش ازین نیز شهرداری کابل پروسه‌های زهر دهی سگ‌های دیوانه و ولگرد را روی دست گرفته بود که نتیجه ای‌ برای نابودی و یاهم کم کردن این سگ‌ها نداشت ، اکنون دیده شود پروسه‌های واکسین و عقیم ساختن این سگ‌ها چه نتیجه‌ برای نابودی این سگ‌ها خواهد داشت.
عبدالاحد فقیری- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 97061

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/97061/

جمهور
  https://www.jomhornews.com