بیماری وبا در یمن، تاکنون نزدیک به ۳هزار نفر را مبتلا کرده است

25 ثور 1396 ساعت 16:29

شیوع بیماری وبا در پایتخت یمن، باعث ابتلای نزدیک به ۳هزار نفر به این بیماری شده است. وزارت صحت عامه یمن بر همین اساس، در این کشور وضعیت فوق العاده بهداشتی اعلام کرده و تاکید نموده که افراد سالم با بیماران هیچ گونه تماسی نداشته باشند.




شیوع بیماری وبا در پایتخت یمن، باعث ابتلای نزدیک به ۳هزار نفر به این بیماری شده است.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ وزارت صحت عامه یمن بر همین اساس، در این کشور وضعیت فوق العاده بهداشتی اعلام کرده و تاکید نموده که افراد سالم با بیماران هیچ گونه تماسی نداشته باشند.
بر همین اساس؛ تمام بخش های مربوطه و شفاخانه های سراسر صنعا به آماده باش کامل درآمده و از تمامی گروههای درگیر جنگ خواسته شده تا برای کنترل این بیماری، شرایط لازم را برای کمک نهادهای بین المللی فراهم کنند.
قبلا منابع بهداشتی در یمن به احتمال بروز این بیماری با رسیدن فصل گرما و کمبود مواد دارویی هشدار داده بودند.
دیروز یکشنبه (۲۴ثور) داکتر سالم بن حفیظ وزیر صحت عامه یمن پیرامون بحران پیش آمده با نماینده سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر صحبت کرده بود.
در این گفتگو آقای بن حفیظ گزارشی را به جانب نماینده سازمان ملل ارایه کرد که در آن تاکید شده بود در ولایاتی چون صنعا، بیضا، محویت، ضالع، حدیده، ریمه و چندین شهر بزرگ دیگر یمن علایم بیماری وبا در بین نزدیک به ۹ هزار کشف شده که با آزمایش بر روی نمونه ای از این افراد، وجود وبا در آنها ثابت شده است.
در این گزارش آمده است که تاکنون به رغم تلاش های صورت گرفته، نزدیک به ۱۵۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.
یمن هم اکنون درگیر جنگی خونین بین حوثی ها و طرفداران "عبدالربه منصور هادی" رییس جمهور فراری این کشور است. محصول این جنگ دو ساله، دهها هزار کشته و صدها هزار مجروح است. افزون بر آن؛ این جنگ دوامدار تاکنون بحران های انسانی نظیر آنچه در این گزارش از آن یاد شده را خلق کرده است.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 94442

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94442/

جمهور
  https://www.jomhornews.com