حزب نهضت اسلامی، بستن دروازه مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد

26 سرطان 1396 ساعت 15:24

حزب نهضت اسلامی و شورای فرهنگی حامیان قدس، اقدام نظامیان اسرائیلی مبنی بر بستن دروازه مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را اهانت به مقدسات اسلامی خوانده به شدت محکوم کردند.



حزب نهضت اسلامی و شورای فرهنگی حامیان قدس، اقدام نظامیان اسرائیلی مبنی بر بستن دروازه مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را اهانت به مقدسات اسلامی خوانده به شدت محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ نظامیان اسرائیلی روز جمعه (۲۳سرطان) در یک اقدام خصمانه، دروازه مسجد الاقصی (قبله اول مسلمانان) را بر روی نمازگزاران فلسطینی بسته و مانع از برگزاری نماز جمعه در این مسجد شدند.
این اقدام حکومت اسرائیل، واکنش‌های تند بسیاری از کشورها و مجامع اسلامی را برانگیخت، برخی از کشور‌های اسلامی اقدام رژیم اسرائیل مبنی بر بستن دروازه مسجد الاقصی بر روی نمازگزاران فلسطینی را توهین به مسلمانان عنوان نموده، خواهان باز شدن هرچه سریعتر آن از سوی اسرائیل شدند.
در پیوند به این اقدام خصمانه و توهین آمیز نظامیان اسرائیلی؛ حزب نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف نیز به شدت واکنش نشان دادند.
این دو جریان امروز دوشنبه (۲۶سرطان) در یک نشست خبری در کابل، بستن دروازه مسجد الاقصی از سوی نظامیان اسرائیلی بر روی نماز گزاران مسلمان را توهین به مقدسات و شعائر اسلامی عنوان نموده به شدت محکوم نمودند.
مولوی مختار مفلح، رییس حزب نهضت اسلامی در این نشست گفت:"بستن درب مسجد الاقصی پس از ۵۰ سال از سوی اسرائیل توهین بر شعائر اسلامی از سوی این رژیم بوده و هرگز پذیرفتنی نیست".
وی افزود:" این رژیم با بستن درب مسجد الاقصی بر روی نمازگزاران فلسطینی و جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در این مسجد، به یکی از برجسته ترین نمادهای وحیانی مسلمانان اهانت نموده که از نقطه نظر حقوق و قوانین بین المللی نیز پذیرفتنی نبوده و به شدت محکوم است".
وی بیان داشت که این اقدام نظامیان اسرائیلی که در نتیجه سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم اسرائیل برمسلمانان فلسطین صورت گرفته است از آغاز توطئه های جدید این رژیم علیه مسلمانان به ویژه ملت مسلمان فلسطین حکایت دارد.
مولوی مفلح خاطر نشان ساخت:" رژیم اسرائیل با این گونه اقدامات می خواهد نمادها و شعائر اسلامی در قدس شریف را از بین برده و هویت اسلامی مسجد الاقصی به عنوان برجسته ترین نماد وحیانی (قبله اول مسلمانان) را به کلی نابود بسازد".
رییس حزب نهضت اسلامی از ملت‌های مسلمان خواست که جلو توطئه های جدید رژیم اسرائیل علیه مسلمانان به ویژه ملت فلسطین را گرفته و در برابر جنایت این رژیم جنایت کار به پا بایستند.
عبدالجلیل سروش- خبرگزاری جمهور


کد مطلب: 96340

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/96340/

جمهور
  https://www.jomhornews.com