نمایندگان مجلس: سربازان برخی قطعات ارتش سه ماه معاش دریافت نکرده اند

13 جدی 1395 ساعت 14:15

غلام حسین ناصری یک عضو مجلس گفت: "سربازان ارتش در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب ۳ ماه است که معاش دریافت نکرده اند؛ شهدای ارتش تا سه ماه به دلیل فساد گسترده در پیژنتون و پیژنوالی وزارت دفاع ملی در سنگرها باقی می ماند و به مناطق شان انتقال نمی یابند".


نمایندگان مجلس با انتقاد از فساد گسترده در وزارت دفاع ملی می گویند که سربازان در برخی قطعات ارتش سه ماه است، معاش دریافت نکرده اند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ نمایندگان منتقد می گویند که برای ثبوت ادعای شان در این خصوص اسناد و شواهد کافی در دست دارند.
غلام حسین ناصری یک عضو مجلس گفت: "سربازان ارتش در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب ۳ ماه است که معاش دریافت نکرده اند؛ شهدای ارتش تا سه ماه به دلیل فساد گسترده در پیژنتون و پیژنوالی وزارت دفاع ملی در سنگرها باقی می ماند و به مناطق شان انتقال نمی یابند".
آقای ناصری با اشاره به این که اسناد کافی از فساد گسترده در پیژنتون وزارت دفاع در دست دارد، افزود که با این وضعیت منافع ملی در معرض خطر جدی قرار می گیرد و اگر به سربازان رسیدگی صورت نگیرد چگونه مردم افغانستان از آنان توقع داشته باشند که منافع ملی را حفظ کنند.
او از مجلس نمایندگان خواست که با تشکیل یک هیات مختلط موارد فساد را در وزارت دفاع ملی بررسی کند.
در همین حال، رمضان بشر دوست دیگر عضو مجلس نیز با تایید ادعای آقای ناصری به خبرگزاری جمهور گفت: "سربازان با ما تماس می گیرند که دوست ندارند در ۲۴ ساعت از سنگر به اتاق خواب شان بروند، وقتی دلیل شان را می پرسم، می گویند بخاطراینکه دل ندارند جسد پوسیده همسنگر شان را در کنار اتاق خواب ببینند".
آقای بشر دوست افزود، سربازان نیروهای امنیتی می گویند، زمانیکه برای انتقال شهدا با مقام های وزارت دفاع تماس می گیرند گاهی بهانه می کنند که طیاره نیست و گاهی هم می گویند که طیاره تیل ندارد.
از سوی هم آقای بشر دوست گفت که به نسبت عدم دقت مقام های امنیتی، بسیاری از اوقات شهدای نیروهای امنیتی اشتباهی به جاهای غیر از مناطق اصلی خود شان فرستاده می شود که این مساله نیز مشکلاتی را به بار آورده و بسیاری از شهدا پس از چند روز از قبر بیرون شده و به منطقه اصلی شان انتقال داده شده است.
او با اشاره به این که سربازان پولیس در شهرکابل سه ماه است که معاش نگرفته است، بیان داشت: "دولت در مورد عساکر خود بی تفاوت است و به سربازان به چشم یک دشمن می بینند؛ مقام های امنیتی برای جیب و حفظ چوکی خود، کار می کنند نه برای تامین امنیت کشور".
از فساد در نهادهای امنیتی به ویژه وزارت دفاع کشور در حالی انتقاد می شود که هفته پیش عبدالله حبیبی وزیر دفاع کشور هرگونه فساد را در این وزارت رد کرد.
آقای حبیبی در یکی از نشست های هفته گذشته مجلس سنا گفته بود: "یک افغانی فساد نکرده ام و به کسی هم اجازه فساد نمی دهم؛ وقتی خودم فساد نکنم دیگر کسی هم نمی تواند فساد کند؛ اگر در یک مورد کسی را در برابر پول مقرر کرده باشم و اسناد داشته باشید حاضرم اعدامم کنید".
این در حالی است پیش از این مقام های ناتو در افغانستان نیز از فساد گسترده در سطح مدیریتی وزارت های دفاع و داخله ابراز نگرانی کرده اند.
عبدالله امینی- مجلس شورای ملی


کد مطلب: 89573

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/89573/

جمهور
  https://www.jomhornews.com