رییس جمهور غنی:

امروز پاکستان در انزواست اما پاکستان منزوی به نفع افغانستان نیست

30 ثور 1396 ساعت 8:08

محمد اشرف غنی رییس جمهور در دیدار با شماری از بزرگان لوی قندهار گفته است که پاکستان به دلیل حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی به انزوا رفته است.




محمد اشرف غنی رییس جمهور در دیدار با شماری از بزرگان لوی قندهار گفته است که پاکستان به دلیل حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی به انزوا رفته است.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ آقای غنی در دیداری که شام روز جمعه (۲۹ ثور) با بزرگان و نمایندگان شورای ملی لوی قندهار در ارگ داشته، تاکید کرده است که افغانستان همواره خواهان روابط نیک با تمام همسایه‌های خود می باشد.
وی تصریح نموده:" امروز پاکستان در انزوا است، اما یک پاکستان منزوی به نفع ما نمی باشد، ما باید سرانجام از طریق دولت به دولت به صلح برسیم و این کشور باید از حمایت تروریستان دست بکشد".
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود صلح خواست اساسی ماست و برای تأمین این خواست، نیاز به کار مشترک، همکاری مردم، حوصله مندی و انعطاف می باشد.
محمد اشرف غنی بیان داشته که مذاکرات موفق صلح دولت و حزب اسلامی، براساس چهار اصل، نیت، اراده، قضاوت و قانونیت انجام شده است. وی افزود که مذاکرات موفق صلح با حزب اسلامی، دیگران را نیز برای صلح قانع ساخته است.
آقای غنی از باشندگان ولسوالی خاک سفید ولایت زابل که گروه های تروریستی را از مناطق شان بیرون راندند، تشکری کرد و این را گام مهم جهت تأمین صلح و ثبات و ترقی کشور دانست.
وی با اشاره به همکاری و نقش مهم مردم، از بزرگان قندهار خواست که در جهت تأمین صلح و ثبات در سطح ولسوالی ها، ولایات و نقاط مختلف کشور، از هیچ نوع تلاش دریغ نورزند. وی افزود که ما تاریخ طولانی از جرگه ها را داریم و در روشنایی با ارزش ها و عنعنات کشور مان به یک صلح با عزت و پایدار نایل خواهیم شد.
رییس جمهور همچنان بیان داشت که حکومت به بهبود وضعیت زندگی مردم به ویژه زنان، متعهد است و تسهیلات زندگی مرفه را در روشنایی با امکانات دست داشته و قانون به آنها فراهم خواهد ساخت.
خبرگزاری جمهور- کابل


کد مطلب: 94586

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/94586/

جمهور
  https://www.jomhornews.com