ولادیمیر پوتین خواهان افزایش همکاری امنیتی روسیه با ناتو و امریکا شد

28 دلو 1395 ساعت 16:51

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در جلسه سالیانه خود با مدیران سازمان امنیت این کشور خواهان آن شده است که روسیه همکاری امنیتی و اطلاعاتی خود با ناتو و امریکا را افزایش دهد.



ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در جلسه سالیانه خود با مدیران سازمان امنیت این کشور خواهان آن شده است که روسیه همکاری امنیتی و اطلاعاتی خود با ناتو و امریکا را افزایش دهد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ آقای پوتین گفته است: "از سرگیری گفت و گو با سرویس‌های امنیتی امریکا و دیگر اعضای ناتو به نفع هر دو طرف است."
رییس جمهور روسیه این موضوع را در آستانه اولین ملاقات رکس تیلرسون، وزیر خارجه جدید امریکا، با همتای روسش سرگی لاورف بیان کرده است. انتظار می‌رود این دو از جمله درباره بحران اوکراین مذاکره کنند.
قرار است که وزرای خارجه امریکا و روسیه در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ که در شهر بن آلمان برگزار شده با یکدیگر ملاقات کنند.
امروز همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است در حالی که روسیه و امریکا هیچ یک به تنهایی نمی‌توانند مشکلات جهان امروز را حل کنند، تیرگی روابطشان در چند سال اخیر به معنای "اتلاف وقت" بوده است.
ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و امریکا، بارها ضمن ستایش یکدیگر ابراز امیدواری کرده‌اند که روابط میان آمریکا و روسیه بهبود پیدا کند.
موضع آقای ترامپ نسبت به روسیه در امریکا منتقدان بسیاری دارد و دموکرات‌ها، او و برخی از اعضای دولتش را به نزدیکی به روسیه متهم می‌کنند.
چند روز پیش مایکل فلین، که مشاور امنیت ملی آقای ترامپ بود، مجبور شد به خاطر پنهان کردن بخش‌هایی از مکالمه تلفنی‌اش با سفیر روسیه در واشنگتن استعفا کند.
دونالد ترامپ و ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع او، گفته‌اند ممکن است حضور خود در ناتو را تعدیل کنند. این موضع نگرانی کشورهای اروپایی را به دنبال داشته است.
بی بی سی نوشت که آقای پوتین در جلسه امروز خود با مدیران سازمان امنیت روسیه، ناتو را متهم کرد که می‌خواهد با اقدامات تحریک‌آمیز مستمر روسیه را به رویارویی بکشاند.
او از استقرار برخی تجهیزات نظامی ناتو در کشورهای خارج از این سازمان انتقاد کرد.
رییس جمهور روسیه وعده تقویت امنیت این کشور را داده است.
خبرگزاری جمهور- اموربین الملل


کد مطلب: 91362

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/91362/

جمهور
  https://www.jomhornews.com