امارات: تغییری در سیاست ما بر ضد قطر ایجاد نشده است

28 جوزا 1396 ساعت 15:01

وزارت خارجه امارات امروز یکشنبه (۲۸ جوزا) طی بیانیه ای گفته است که سیاست های این کشور بر ضد قطر تعدیل نشده و اگر دوحه همچنان به استراتژی خود در منطقه ادامه دهد؛ کشورهای عربی دست از انزوای آن برنخواهند داشت.




امارات متحده عربی اعلام کرده است که این کشور در کنار عربستان، فشارهای سیاسی و اقتصادی اش را بر ضد قطر افزایش خواهد داد.
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری جمهور؛ وزارت خارجه امارات امروز یکشنبه (۲۸ جوزا) طی بیانیه ای گفته است که سیاست های این کشور بر ضد قطر تعدیل نشده و اگر دوحه همچنان به استراتژی خود در منطقه ادامه دهد؛ کشورهای عربی دست از انزوای آن برنخواهند داشت.
به نقل از العربیه؛ وزارت خارجه امارات متحده عربی می گوید که اتحاد عربی، منتظر تغییر در مواضع عملی قطر است و شعارهای داده شده از سوی دوحه، قابل پذیرش نیست.
قطر از سوی کشورهای عربی و در راس آن ریاض، متهم به حمایت از تروریسم و گسترش تفکر افراطگرایی در منطقه است.
عربستان این کشور را متهم به تمویل مالی داعش می کند. مصر هم حمایت از اخوان المسلمین را - که از نظر دولت عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری این کشور یک گروه تروریستی می باشد - بهانه این قطع رابطه خوانده است.
کسانی مثل امیر کویت و سران کشورهایی مثل اردن و ترکیه نیز تلاش کردند با میانجیگری، اختلاف بین عربستان و قطر را رفع نمایند؛ اما عربستان تاکنون جدیت زیادی روی پایبندی خود بر ادامه این قطع رابطه نشان داده است.
ریاض هیچ نوع میانجیگری بین خود و دوحه را نپذیرفته است.
عربستان، مصر، امارات متحده عربی، بحرین، لیبیا، جزایر مالدیو و دولت مستعفی یمن، در تمام سطوح از سیاسی تا اقتصادی، رابطه شان را با قطر به کلی قطع کرده اند.
خبرگزاری جمهور – اموربین الملل


کد مطلب: 95575

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/95575/

جمهور
  https://www.jomhornews.com