شورای امنیت ملی طرزالعمل تأمین امنیت و مصونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها را تصویب کرد

2 سنبله 1395 ساعت 20:09

طرزالعمل تأمین امنیت و مصونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها بر اساس فیصله‌های قبلی شورای امنیت ملی، به منظور تأمین امنیت و مصوونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها و انسجام و هماهنگی هرچه بهتر میان رسانه‌ها و حکومت، طی مراحل گردیده است.



شوراى امنيت ملى، طرزالعمل تأمین امنیت و مصونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها را مورد تصويب قرار داد.
به گزارش خبرگزاری جمهور به نقل از خبرنامه ارگ، جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهور، قبل از ظهر امروز در ارگ دایر شد.
در این خبرنامه آمده است: «شورای امنیت ملی، با تأکید بر باورمندی کامل حکومت به ارزش‌های مدنی، آزادی بیان و حقوق‌ بشری، در راستای گسترش جامعۀ مؤثر رسانه‌یی، طرزالعمل تأمین امنیت و مصونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها را مورد بحث قرار داد و با ابراز امتنان از تدوین کنندگان این طرزالعمل، آنرا در پرنسیب مورد تأیید قرار داد».
بر اساس این خبرنامه طرزالعمل تأمین امنیت و مصوونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها بر اساس فیصله‌های قبلی شورای امنیت ملی، در پنج فصل و بیست ماده، به تأسی از احکام قانون اساسی، قانون رسانه‌های همگانی و قانون دسترسی به اطلاعات، با همکاری مشترک فدراسیون مشترک خبرنگاران، دفتر شورای امنیت ملی و مشاوریت روابط عامه و استراتژیک ریاست جمهوری، به منظور تأمین امنیت و مصوونیت ژورنالیستان و رسانه‌ها و انسجام و هماهنگی هرچه بهتر میان رسانه‌ها و حکومت، طی مراحل گردیده است.
با توجه به افزایش تهدید های گروه های تروریستی علیه خبرنگاران و رسانه ها، امید می رود این طرزالعمل باعث تامین امنیت و مصونیت ژورنالیستان شود.

خبرگزاری جمهور _ کابل


کد مطلب: 84063

آدرس مطلب: https://www.jomhornews.com/fa/news/84063/

جمهور
  https://www.jomhornews.com